luni, 9 august 2010

Tabăra de vară „Sfinţii, modele de urmat“, la final

La Mănăstirea Secu din judeţul Neamţ s-au încheiat ieri activităţile primei serii a Taberei de vară "Sfinţii, modele de urmat", care a debutat la începutul săptămânii trecute. Tinerii şi-au manifestat bucuria pentru faptul că au participat la tabără şi au mărturisit că au rămas impresionaţi de organizare.

Tabăra de vară "Sfinţii, modele de urmat" de la Mănăstirea Secu a început, cu binecuvântarea Înalt Preasfinţitului Teofan, Arhiepiscopul Iaşilor şi Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, lunea trecută prin participarea tinerilor la Sfânta Liturghie. Evenimentul s-a derulat prin purtarea de grijă a arhimandritului Vichentie Amariei, stareţul Mănăstirii Secu, la iniţiativa şi sub coordonarea ierod. Hrisostom Filipescu şi ierod. Iustin Câmpanu. Programul taberei a cuprins, pe lângă participarea la sfintele slujbe, seminarii, discuţii, prezentări media, jocuri de comunicare, ateliere de împletit metanii, activităţi obşteşti, drumeţii, foc de tabără etc.

"Jertfa părinţilor şi bucuria lor m-au făcut să văd altfel lucrurile în viaţă"

Tinerii au fost iubitori de slujbele bisericii, deschişi, comunicativi şi dornici de lucru în echipă în cadrul seminariilor, jocurilor de creaţie şi de cunoaştere. În program au avut activităţi variate, mulţi dintre ei învăţând să împletească metanii. În acest cadru de suflet au compus chiar şi poezii pe care le-au recitat la focul de tabără. "Dacă la început am venit emotiv, neştiind ce oameni şi locuri voi întâlni, acum mă simt odihnit şi încărcat sufleteşte. Nu am crezut că în mănăstire pot fi oameni atât de minunaţi şi de iubitori, plini de viaţă. Jocurile de cunoaştere şi de comunicare m-au făcut să-mi înving timiditatea, iar slujbele mi-au fost pansament pentru suflet. Am învăţat în sfârşit să mă bucur de viaţă", a mărturisit Ciprian Mihai Bîrzu, student la Facultatea de Teologie Ortodoxă "Dumitru Stăniloae" din Iaşi. "În această tabără mi-am făcut mulţi prieteni de suflet. Am rămas profund impresionat de dragostea părinţilor moderatori şi le-am promis că la Crăciun vom veni să-i colindăm. Abia aşteptăm ediţia a doua din vara viitoare", a relatat Florin Flavian Croitoru, student la Facultatea de Matematică din Iaşi. "Voi avea atâtea lucruri frumoase de povestit la prieteni şi acasă. Foarte bună organizarea. Am avut o săptămână de vis. Am învăţat că dragostea de aproapele pe care ne-au transmis-o părinţii este o adevărată perlă a sufletului. Jertfa părinţilor şi bucuria lor m-au făcut să văd altfel lucrurile în viaţă", a spus Nicoleta Niţă, studentă la Facultatea de Medicină şi Farmacie din Iaşi. Astăzi va începe seria a II-a din Tabăra de vară "Sfinţii, modele de urmat". Activităţile acestei săptămâni vor fi asemănătoare celei precedente, cu deosebirea că vor fi invitaţi surpriză.

Niciun comentariu: