vineri, 27 august 2010

Tabăra de creaţie „Aripi de înger“

În parohia Săvineşti II din Protopopiatul Roznov s-a încheiat ieri Tabăra de creaţie "Aripi de înger". Tabăra s-a bucurat de prezenţa a peste 100 de copii care au învăţat să picteze pe piatră, lemn şi sticlă. Premierea icoanarilor a avut loc ieri în prezenţa partenerilor, a sponsorilor şi a părinţilor. Copiii au provenit atât din Săvineşti, localităţile dinprejur şi Piatra Neamţ, cât şi din familiile celor care s-au întors în ţară din străinătate. La Centrul social "Popasul iubirii milostive" din parohia Săvineşti II, Protopopiatul Roznov, a avut loc ieri încheierea Taberei de creaţie "Aripi de înger", care a debutat pe 17 august. În deschiderea manifestării, moderate de pr. paroh Petru Munteanu, Gabi - Gheorghe Paisa, reprezentantul Direcţiei Sport a judeţului Neamţ, a felicitat copiii care au participat la tabără, exprimându-şi dorinţa de a se întâlni cu aceştia şi anul viitor. Apoi, coordonatorii celor trei grupe de copii au susţinut câte o alocuţiune în care au mulţumit copiilor pentru prezenţa la tabără şi pentru că au fost ascultători şi receptivi. Părintele Mihai Meraru de la parohia Dragomireşti, Protopopiatul Piatra Neamţ a amintit faptul că s-a ocupat de partea spirituală a taberei, fiind de ajutor copiilor atunci când au cerut un sfat duhovnicesc. A urmat cuvântul părintelui paroh Petru Munteanu care a remarcat că "este important pentru noi, creştinii ortodocşi să iubim icoanele". "Mai important este să dorim să pictăm sfintele icoane. Pentru copii, icoana este ca o oglinjoară a sufletului. Când pictăm pe sfinţi, pe Maica Domnului, pe Mântuitorul Hristos dorim să iasă cât mai frumos. Icoana este o oglindă a iubirii celor care o pictează faţă de Domnul Iisus, faţă de Maica Domnului şi faţă de sfinţi", a afirmat pr. paroh Petru Munteanu. Cei 127 de copiii au primit în cadrul festivităţii de premiere diplome şi cadouri din partea organizatorilor.

Icoana, "oglinjoara" sufletului de copil

Cea de-a V-a ediţie a taberei, organizată de parohia "Sf. Voievozi" din Săvineşti în parteneriat cu Direcţia Sport a judeţului Neamţ, a adunat 127 de copii, organizaţi pe trei grupe de vârstă: Piticot (5-8 ani), Junior (8-11 ani) şi Senior (12-17 ani). Fiecare grupă a avut un profesor şi un supraveghetor. Toţi copiii au primit materiale didactice gratuite, pictând pe piatră, lemn şi sticlă. Activitatea taberei s-a desfăşurat începând cu ora 9:30 până la ora 16:00. În fiecare zi tabăra a început cu o rugăciune şi a continuat cu masa de prânz, masă ce a fost oferită gratuit de parohia "Sfinţii Voievozi" din Săvineşti. "Am dorit ca în această tabără să deprindem copilaşii să iubească icoanele Bisericii noastre. Icoana a devenit pentru micuţi o oglinjoară în care ei să-şi privească chipul, apropiindu-se astfel de Mântuitorul Nostru Iisus Hristos, Maica Domnului şi Sfinţii Bisericii noastre. Considerăm că tabăra şi-a împlinit scopul propus. Pe această cale mulţumim tuturor celor ce au sprijinit organizarea acestei ediţii cu sponsorizări sau voluntariat", a declarat pr. paroh Petru Munteanu, care a continuat să explice care au fost scopurile taberei pe care a organizat-o.

Numărul participanţilor, mai mare de la an la an

"Scopul taberei a fost întreit. În primul rând am vrut să oferim un cadru educativ. Tinerii au avut acces la materiale, fiind îndrumaţi de profesori specializaţi care au atestat în pictură. Al doilea scop al taberei a fost acela de a creea legături şi prietenii noi. Copiii s-au împrietenit şi au creat amintirile frumoase în această tabără. Al treilea scop al taberei a fost acela de a păstra în sufletele copiilor amintirea acestei activităţi pe care să o împărtăşească celorlalţi pe parcursul anului şcolar. Numărul participanţilor a crescut an de an, ei provenind de pe raza comunei Săvineşti, din împrejurimi dar şi din Piatra Neamţ", a mai adăugat pr. paroh Petru Munteanu. Pe viitor activitatea taberei va fi lărgită prin înfiinţarea unui atelier de sculptură de care să se ocupe voluntari ai Facultăţii de de Teologie Ortodoxă "Dumitru Stăniloae" din Iaşi. "Mulţumim tuturor celor care ne-au ajutat să organizăm această tabără care a necesitat mai multe cheltuieli. Avem foarte mulţi credincioşi care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Le mulţumim celor care au fost alături de noi, părinţi, bunici, profesori. Am avut părinţi care au venit în concediu din străinătate şi au lăsat copiii să vină în tabăra noastră", a mai spus pr. paroh Petru Munteanu.

Descoperirea talentelor

Tabăra de creaţie "Aripi de înger" şi-a propus să scoată în valoare bucuria picturii şi a armoniei culorilor din fiecare copilaş. Unii sunt mai dăruiţi decât alţii. Prin stimularea copiilor cu premii s-a dorit îndreptarea lor spre pictură, spre artă. "Ne bucurăm atunci când găsim copii foarte talentaţi. Chiar în această tabără, prof. Crin Oglage a descoperit un tânăr talentat, care, din câteva creionări, a îmbrăcat cu o frumuseţe deosebită icoana, punând în evidenţă chipurile sfinţilor. Tabăra se adresează şi este deschisă tuturor şi devine prin pedagogia ei un îndrumar în viaţă. Nădăjduim că toţi cei care au participat în această tabără îşi vor întipări în sufletul lor icoana pe care au pictat-o", a mai adăugat pr. paroh Petru Munteanu. Lucrările copiilor vor fi expuse începând de duminica viitoare în Biserica "Sf. Voievozi" din parohia Săvineşti II, ca o încununare a activităţii lor. Astfel, credincioşii vor avea posibilitatea să admire creaţiile micilor iconari. "Marea majoritate a copiilor vor dori să ia icoanele acasă pentru a le aşeza la loc de cinste sau pentru a le dărui celor dragi. Ne-am dori ca o parte din aceste icoane să fie oferite şi celor care ne-au sponsorizat. Astfel, cei care le vor primi vor descoperi iubirea unui copil şi dorinţa lui de a cunoaşte pe Dumnezeu, Biserica şi sfinţii ei", a declarat pr. paroh Petru Munteanu.

Filiala Săvineşti a Fundaţiei "Solidaritate şi Speranţă"

Cu binecuvântarea Înalt Preasfinţitului Părinte Teofan, Arhiepiscopul Iaşilor şi Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, a fost înfiinţată filiala Săvineşti a Fundaţiei "Solidaritate şi Speranţă" (FSS) a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei. Această mare bucurie care ne-a fost făcută cu această binecuvântare dorim să ne asigure în viitor o colaborare cu FSS. "Acest început al înfiinţării filialei a venit ca o mare realizare şi apreciere a eforturilor pe care parohia noastră le-a făcut în anii din urmă. În cadrul filialei Săvineşti a FSS, pe lângă proiectul social, ne-am dori să fie derulate mai multe proiecte în cadrul cărora să aibă loc mai multe seminarii, dezbateri pe tematici legate de droguri, alcoolism, abandon şcolar, etc.", a conchis pr. paroh Petru Munteanu.

Activităţi multiple timp de nouă zile

Copiii care au participat în Tabăra de creaţie "Aripi de înger" au mărturisit că au învăţat lucruri noi, s-au recreat şi şi-au făcut noi prieteni. "În această tabără, care a început şi s-a încheiat cu rugăciune, am desenat, am pictat şi m-am distrat alături de ceilalţi copii. Am venit în toate cele nouă zile ale taberei şi pot spune că mi-a plăcut foarte mult atmosfera de aici. Am învăţat lucruri noi de la persoanele care ne-au coordonat", a spus Andra Bianca Apetrei, 10 ani. "În această tabără am pictat, m-am jucat şi mi-am făcut noi prieteni. Am învăţat multe lucruri noi atât de la preoţii care ne-au fost alături cât şi de la îndrumători. Am lucrat icoane pe piatră, pe lemn, pe hârtie. Mă bucur că am luat Premiul I la secţia "Piticot", a declarat Elena Ramona Gaşpar, 8 ani.

Centrul social "Popasul iubirii milostive", cantina parohiei

Activitatea Tabărei de creaţie "Aripi de înger" s-a desfăşurat în Centrul social "Popasul iubirii milostive", ridicat prin fonduri obţinute de la Uniunea Europeană, prin Programul de Restructurare Industrială şi Reconversie Profesională (RICOP) de către Consiliul Local al comunei Săvineşti. Spaţiul nu şi-a putut continua destinaţia de cantină socială a Primăriei Săvineşti din lipsă de fonduri. "Am preluat prin hotărârea Consiliului Local spaţiul, care a trebuit să-şi păstreze destinaţia iniţială, aceea de cantină socială. S-au împlinit cinci ani de când parohia Săvineşti II asigură în fiecare zi, pe tot parcursul anului şcolar, o masă de prânz gratuită unui număr de 45 de copii. Aceşti copii sunt identificaţi prin anchetele sociale ale Primăriei şi prin intermediul profesorilor şi diriginţilor de şcoală. La sfârşitul orelor vin în această locaţie şi iar masa de prânz întrucât fac parte din familii nevoiaşe. Aceste proiect a fost îndrăzneţ, neavând un sprijin constant. Credincioşii ne ajută pentru ca noi să putem continua ceea ce ne-am propus", a mărturisit pr. paroh Petru Munteanu. Din lipsa fondurilor porţiile de hrană au fost înjumătăţite din lipsa fondurilor necesare. Dacă Centrul social "Popasul iubirii milostive" ar îndeplini standardele Uniunii Europene, ar exista posibilitatea ca hrană să fie gătită aici. În aceste condiţii, parohia Săvineşti II a încheiat un contract cu un restaurant din apropiere. Acum se doreşte obţinerea acreditării pentru activitatea de aici, care ar permite obţinerea unor fonduri.