joi, 22 aprilie 2010

„La Şcoala Varlaam Mitropolitul copiii vor găsi valori aşezate“

În aceste zile, Şcoala "Varlaam Mitropolitul" desfăşoară evenimentele de prezentare, "Zilele Deschise". Prima întâlnire a echipei care a contribuit şi realizat acest proiect cu părinţii a avut loc luni, 19 aprilie. Pe 15 septembrie, Şcoala "Varlaam Mitropolitul" îşi va deschide porţile pentru cei 20 de copii din clasa I. Echipa care a alcătuit proiectul Şcolii "Varlaam Mitropolitul" s-a întâlnit în urmă cu două zile pentru prima dată cu părinţii care vor să-şi înscrie copiii la şcoala patronată de Mitropolia Moldovei şi Bucovinei (MMB). Manifestarea, moderată de expert management şi resurse umane Cristina Gheorghe, a avut loc chiar în una din sălile în care viitorii şcolari îşi vor desfăşura activitatea. În deschiderea întâlnirii, protos. Hrisostom Rădăşanu, consilier al Sectorului Învăţământ şi activităţi cu tineretul al Arhiepiscopiei Iaşilor, a mărturisit faptul că pentru punerea în practică a proiectului Şcolii "Varlaam Mitropolitul" a fost nevoie de ajutorul mai multor persoane. "Am primit această "poruncă" să ne apucăm de o şcoală. Ştiam de această clădire în care vor învăţa copiii de la 15 septembrie 2010. Primul lucru pe care l-am făcut a fost să pun mâna pe telefon şi să încep să întreb ce înseamnă o şcoală. A fost un lucru greu, dar şi foarte frumos. Când am început să dau telefoane, am apelat la oameni care mă puteau ajuta. O parte dintre ei, aflaţi aici, au venit la Iaşi să facă o şcoală. Îmi doresc ca toţi copiii de la Şcoala "Varlaam Mitropolitul" să fie puşi în valoare la adevărata lor dimensiune", a spus protos. Hrisostom Rădăşanu.

Proiect deosebit prin parteneriatul Şcoală, Familie şi Biserică

În continuarea prezentării, expert management şi resurse umane Cristina Gheorghe a mărturisit că "a acceptat acest proiect minunat pentru că a fost gândit temeinic". "Este minunat faptul că Mitropolia Moldovei şi Bucovinei s-a gândit să facă acest proiect într-un mod profesionist, cu manager de proiect, asistent de manager, cu competenţe din mai multe arii în aşa fel încât să putem să venim cu o propunere care să fie pe inima noastră. Am adus în sală oameni care se pricep la ceea ce fac de foarte mulţi ani", a explicat Cristina Gheorghe. Ionuţ Bursuc, asistent proiect manager al Şcolii "Varlaam Mitropolitul", a povestit despre cum a primit vestea unui proiect de şcoală patronată de Biserică: "un proiect despre care afli introducerea şi pentru care nu mai aştepţi şi cuprinsul, pentru că spui "da". Îmi cântăresc foarte bine proiectele în care mă implic pentru că sunt conştient că fiecare dintre ele îţi cer multă energie şi multă implicare. Acest proiect este deosebit pentru că el vine să propună un model de educaţie pentru copii în care se pune accent pe un parteneriat între Şcoală, Familie şi Biserică. Totul va fi centrat pe copiii pe care îi vom întâmpina la jumătatea lunii septembrie".

"Am încercat să facem ceea ce este mai bun pentru copil"

Despre problemele care apar mereu în învăţământul de stat, dar şi despre metodele pe care le va adopta Şcoala "Varlaam Mitropolitul" a vorbit prof. de Religie Niculina Filat. "În acest proiect m-am regăsit ca mamă şi ca profesor, confruntându-mă cu un sistem într-o continuă schimbare. Am văzut pe chipurile copiilor dezorientarea, iar pe chipurile părinţilor disperarea căutând meditaţii la toate disciplinele. Împreună cu soţul meu am înfiinţat prima grădiniţă creştină din Bucureşti. E în al patrulea an de funcţionare, tot din dorinţa de a da copiilor altceva decât avem într-un sistem în care vă înţeleg multe din temerile pe care le aveţi acum. M-am ocupat de tot ceea ce înseamnă strategie, metodă. Am încercat să văd copilul altfel decât ca pe un hard pe care stochezi informaţie şi el ţi-o reproduce, îi dai o notă şi s-a terminat, ci să-l privesc ca un întreg. Copilul respectiv nu are nevoie doar de cunoştinţe, ci de a învăţa să se lupte cu problemele vieţii, să ştie ce atitudine corectă să aibă împotriva acestora şi cum să le privească, să ajungă să se cunoască pe sine. Am încercat să facem ceea ce este mai bun pentru copil, astfel încât să crească frumos şi să ajungă în final să fie un om, o minte luminată şi un suflet curat", a declarat prof. Niculina Filat.

Şcoala ideală pentru o mamă

La "Zilele Deschise" a fost prezent şi prof. univ. dr. Constantin Cucoş, prodecanul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei a Universităţii "Al. I. Cuza" din Iaşi, care a reamintit părinţilor faptul că Şcoala "Varlaam Mitropolitul" va fi integrată în sistemul naţional al instituţiilor de învăţământ: "La Şcoala "Varlaam Mitropolitul" copiii vor găsi valori aşezate. A da copilului încă din primele faze valorile curate este cel mai bun lucru. Această şcoală va fi una integrată în sistemul naţional, nu va fi o şcoală paralelă, ruptă de sistem. Plusul adus de şcoală se va reliefa mai ales prin activităţile opţionale, extracurriculare". Directorul Radioului "Itsy Bitsy", Nadia Tătaru, le-a vorbit în continuare părinţilor despre şcoala ideală care va funcţiona la Iaşi: "Ca mamă mi-aş dori o şcoală la care copilul meu să vină cu bucurie, să-şi facă temele cu bucurie. Când am fost întrebată cum aş vrea să fie această şcoală, m-am pus în locul părinţilor care urmează să-şi înscrie copilul în clasa I. Şcoala ideală pentru pretenţiile mele, pentru timpul meu puţin, pentru că lucrez mult la serviciu, ar trebui să fie aşa: să fie de dimineaţă până seara, să aibă copilul o masă caldă la prânz, să aibă toate opţionalele la şcoală ca să nu mai alerg eu la toate cluburile ca să-i descopăr aptitudinile, iar atunci când copilul vine acasă să aibă temele făcute". În încheiere, maica Siluana Vlad, coordonatoarea Centrului de formare şi consiliere "Sf. Arhangheli" din Iaşi, a explicat cum vor învăţa copiii meşteşugul bucuriei. "La noi la şcoală copilul va învăţa că are şi bune şi rele şi că misiunea lui este să transforme porţia lui de răutate în bunătate cu ajutorul lui Dumnezeu. Faptul că Şcoala "Varlaam Mitropolitul" este patronată de Mitropolia Moldovei şi Bucovinei nu înseamnă că vor recita rugăciuni şi acatiste, decât dacă vor avea o pasiune pentru acest lucru. Copiii vor merge la biserică, se vor închina, vor fi spovediţi şi împărtăşiţi. Noi vom izbuti, pentru că avem metoda Sfântului Duh, care va fi îmbinată cu înţelepciunea omenească, care vine tot de la Dumnezeu. Îmbinând aceste două metode, vom vedea cum se poate învăţa în bucurie", a conchis maica Siluana Vlad.

"Ca părinţi, ne dorim de mult aşa ceva"

Părinţii care au asistat la prezentarea ofertei şi a metodelor de predare şi educare în Şcoala "Varlaam Mitropolitul" au adresat întrebări şi au vizitat spaţiile în care îşi vor desfăşura copiii activitatea didactică şi extraşcolară. "Pentru mine a fost o întâmplare că am aflat de şcoală. Am căutat o şcoală de acest gen pentru fetiţă şi nu am găsit. Am citit apoi un material despre şcoala aceasta pe internet. Ce am văzut aici nu numai că mi-a împlinit aşteptările, ci a fost peste ce speram eu că găsesc", a afirmat Simona Pescaru, programator de soft. "Un proiect de acest gen era de mult aşteptat. Nouă ni s-a adus la cunoştinţă acum un an de zile despre el. La un moment dat nu se mai auzise nimic şi chiar intrasem în panică. M-am tot interesat în dreapta şi-n stânga. Momentul mult aşteptat se întâmplă acum. Am considerat de la început proiectul o idee genială. Ne bucurăm. Ca părinţi, ne dorim de mult aşa ceva", a precizat un alt părinte.

Niciun comentariu: