vineri, 15 octombrie 2010

„Cultul Sfintei Parascheva este foarte dezvoltat în Serbia“

La invitaţia Înalt Preasfinţitului Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, PS Părinte Vasile, Episcop de Srem (Serbia), a participat la hramul Sfintei Parascheva din acest an. Preasfinţia Sa ne-a mărturisit că poporul sârb o cinsteşte pe Sfânta Cuvioasă Parascheva pentru faptul că timp de 160 de ani a stat la Belgrad."Cultul Sfintei Parascheva este foarte dezvoltat în Serbia. Sârbii o iubesc pe Sfânta Parascheva. Am mai venit la Iaşi de patru ori, dar niciodată nu am ajuns la hramul Catedralei. Am avut marea bucurie de a sluji alături de Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, care a păstorit această eparhie aproape două decenii. Moldova este cunoscută la noi mai ales pentru mănăstirile, călugării şi călugăriţele care vieţuiesc în ele. În vremea studenţiei mele la Bucureşti am fost adesea la părintele Cleopa de la Mănăstirea Sihăstria. În zilele care au trecut am mers din nou la mănăstiri în pelerinaj. Am avut marea bucurie să mă revăd cu arhim. Victorin Oanele, stareţul acestei aşezări monahale care mi-a fost coleg de facultate. În această zi binecuvântată, când o serbăm pe Sf. Parascheva, Dumnezeu a rânduit să îl revăd şi pe pr. Constantin Alupei, protopop al Protopopiatului Oneşti, care mi-a fost de asemenea coleg", ne-a spus PS Vasile. Întâlnirea dintre părintele Constantin Alupei şi PS Vasile a avut loc printr-o minune a Sfintei Parascheva, după 35 de ani, după cum a afirmat protoiereul Protopopiatului Oneşti. "Am auzit la radio că Preasfinţia Sa slujeşte la hramul Catedralei mitropolitane din Iaşi şi astfel am venit de la 200 de kilometri distanţă pentru a-l reveda. În cei patru ani de facultate, PS Vasile, ca şi PS Mitrofan Codici (episcop în Pittsburgh - SUA), a fost un exemplu viu, pentru că a reprezentat foarte bine poporul creştin din Iugoslavia", a adăugat pr. protopop Constantin Alupei.

Niciun comentariu: