vineri, 12 octombrie 2012

Pelerini, în aşteptarea sfinţilor

Iaşul este, în aceste zile, capitala rugăciunii şi a pelerinajului. Mii de pelerini şi-au îndreptat paşii spre Catedrala mitropolitană pentru a se închina moaştelor Sfintei Parascheva şi ale Sfântului Cuvios Teofil. Raclele celor doi sfinţi ai Bisericii noastre Ortodoxe au fost scoase ieri în procesiune prin jurul catedralei pentru a fi aşezate apoi în baldachinul special amenajat.

Manifestările dedicate sărbătorii Sfintei Cuvioase Parascheva au continuat ieri la Catedrala mitropolitană din Iaşi, după ce miercuri seara a ajuns din Ucraina, cu binecuvântarea Înalt Preasfinţitului Antonie, Arhiepiscop de Borispil şi rector al Academiei Teologice din Kiev, racla în care se află un fragment din moaştele Sfântului Cuvios Teofil, cel nebun pentru Hristos.
Ieri-dimineaţă, înainte de răsăritul soarelui, PS Calinic Botoşăneanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, alături de un sobor de preoţi de la Catedrala mitropolitană din Iaşi, de la mănăstirile Arhiepiscopiei Iaşilor şi de la parohiile ieşene, a oficiat Acatistul Sfintei Parascheva şi cel al Sfântului Cuvios Teofil. A urmat pelerinajul cu raclele celor doi sfinţi purtate de soborul de preoţi. Înainte de începerea procesiunii s-a auzit toaca, bătută de o monahie. Au urmat tinerii îmbrăcaţi în stihare luminoase care ţineau în mâini prapuri, cruci şi felinare. Glasul clopotelor şi lumina lumânărilor din mâinile pelerinilor, precum şi intonarea troparelor celor doi sfinţi au creat o atmosferă duhovnicească. Plini de evlavie, oamenii s-au apropiat de racla Sfintei Parascheva pentru a aşeza flori şi busuioc. În procesiune, a urmat soborul de preoţi, Preasfinţitul Calinic Botoşăneanul, moaştele Sfântului Teofil şi ale Sfintei Parascheva. S-au rostit ectenii atât pentru cei vii, cât şi pentru ctitorii catedralei plecaţi în lumea veşniciei. Moaştele Sfinţilor Parascheva şi Teofil au fost aşezate apoi în baldachinul amenajat lângă Catedrala mitropolitană.
Pelerinii care au stat toată noaptea afară, înfruntând temperaturile scăzute, s-au închinat la moaştele celor doi sfinţi, mulţumind pentru binefacerile primite şi cerând mijlocire pentru familiile lor. "Am venit ieri-dimineaţă (n.r. miercuri, 10 octombrie) să mă rog pentru sănătatea copiilor şi pentru împlinirea dorinţelor. Bogdaproste pentru că Bunul Dumnezeu şi Sfânta Parascheva m-au ajutat să ajung pentru a săruta sfintele moaşte şi în acest an", a declarat Ecaterina Gâlgă. "Am aşteptat toată noaptea pentru a mă închina moaştelor Sfintei Parascheva. A fost foarte frig, dar a meritat tot efortul. Nu am cuvinte să descriu ceea ce am simţit în momentul în care am trecut prin dreptul sfintelor moaşte. Mi-am dorit foarte mult să ajung la Sfânta, iar acest moment l-am aşteptat tot anul. Fac parte dintr-o familie credincioasă şi consider că este important să venim la Sfânta Parascheva pentru a primi pace sufletească", a mărturisit Gheorghe Dima din Tecuci.

Niciun comentariu: