miercuri, 10 octombrie 2012

„Am o evlavie deosebită la Sfânta Parascheva“

Credincioşii din Iaşi, dar şi din alte părţi ale Moldovei vin în număr mare în aceste zile la Catedrala mitropolitană din Iaşi pentru a se închina moaştelor Sfintei Parascheva. În lăcaşul de închinăciune se va oficia astăzi Sfânta Liturghie. Spre orele serii, la Iaşi vor ajunge moaştele Sfântului Cuvios Teofil.

Sărbătoarea Sfintei Cuvioase Parascheva adună în fiecare an mii de pelerini din ţară şi
străinătate, care vin la Iaşi pentru a cere
mijlocirea sfinţilor şi pentru a se bucura dihovniceşte de sfintele slujbe rânduite. La Catedrala mitropolitană din Iaşi se fac ultimele pregătiri pentru hramul Sfintei Vineri, cum mai este numită în popor Sfânta Parascheva. Toate sectoarele din cadrul Centrului eparhial Iaşi sunt implicate în organizarea marii sărbători. În acelaşi timp, rândul pelerinilor care se formează din Catedrala mitropolitană spre ieşirea din sfântul lăcaş este din ce în ce mai mare. Numeroşi ieşeni, dar şi studenţi aflaţi la studii la facultăţile din Iaşi se aşază la rând pentru a săruta moaştele Sfintei Parascheva. Racla Sfintei este înconjurată de flori aduse în semn de cinstire şi de mulţumire de oameni. Deşi mai sunt câteva zile până la marea sărbătoare de pe 14 octombrie, Viorica Fodor din Piatra Neamţ a ales ieri să vină la Sfânta Parascheva pentru a îngenunchea şi pentru a mulţumi pentru toate binefacerile primite de-a lungul vieţii. Viorica Fodor ne-a mărturisit că are o evlavie deosebită pentru Cuvioasa, al cărei chip este zugrăvit pe o icoană pe care o păstrează în camera personală. "Am venit în preajma zilei de pomenire a Sfintei Maicii noastre Parascheva la Mitropolie pentru a mă închina la sfintele ei moaşte. Am o evlavie deosebită la Sfânta Parascheva pentru că i-am simţit ajutorul. Îmi aduc aminte cum am venit cu soţul meu la Cuvioasa şi ne-am rugat să găsim o locuinţă pentru că urma să vină pe lume primul nostru copil. Mare mi-a fost uimirea când am primit cheile pentru apartamentul nostru în ziua de 14 octombrie, acum peste 40 de ani. Aceasta a fost una din puţinele minuni pe care Sfânta Parascheva a făcut-o familiei noastre. Am ajuns la Iaşi cu cea mai bună prietenă a mea, care locuieşte în Buzău, pentru a-i cere Sfintei să ducă la tronul Preasfintei Treimi rugăciunile noastre", a mărturisit Viorica Fodor din Piatra Neamţ, care a mai adăugat că astăzi va merge în pelerinaj la câteva din mănăstirile din Iaşi. Credincioşii care vor veni astăzi la Catedrala mitropolitană din Iaşi vor participa, de la ora 7:00, la slujba Miezonopticii, a Utreniei şi a Sfintei Liturghii. De la ora 16:00 se vor sluji Ceasul al IX-lea şi Vecernia. În această seară, vor ajunge la Iaşi moaştele Sfântului Cuvios Teofil, cel nebun pentru Hristos, aduse de la Mănăstirea Kitaev - Ucraina.

Niciun comentariu: