luni, 15 octombrie 2012

4.000 de pelerini din oraşul Voluntari, în pelerinaj la Iaşi

Sărbătoarea Sfintei Parascheva a adus la Iaşi şi în acest an pelerinii din oraşul Voluntari, din judeţul Ilfov. Aproape 4.000 de oameni au venit joi, 11 octombrie, cu 80 de autocare, pentru a săruta moaştele Sfintei Cuvioase Parascheva. "Ne-am organizat cu salvări, cu medici, cu pompieri şi poliţie locală. Sfânta Parascheva este şi ocrotitoarea oraşului Voluntari, unde se zideşte o biserică în cinstea Cuvioasei. Prin acest pelerinaj dorim să creăm o comuniune între Iaşi şi Voluntari. La anul, sperăm să venim cu 100 de autocare, mai ales că au început să vină oameni şi din localităţile învecinate", a spus Emanuel Gabriel Botnariu, coordonatorul grupului de pelerini din Voluntari. Primul pelerinaj al locuitorilor din oraşul Voluntari a avut loc în anul 2005, când s-a plecat la Iaşi cu 17 autocare. Odată cu trecerea anilor, solicitările au fost mai numeroase. "Am venit la Iaşi cu sprijinul primarului oraşului Voluntari, Florentin Pandele. Ne-am închinat la Sfânta Cuvioasă Parascheva şi i-am cerut să ne ajute. Este al patrulea an când vin în acest pelerinaj. Mereu am simţit ajutorul Sfintei Parascheva", a declarat Elena Peşu din Voluntari. (C. Ciofu)

Niciun comentariu: