luni, 22 iunie 2009

Paraclisul Sfinţilor români de la Băiceni, sfinţit în ziua hramului

În Duminica a II-a după Rusalii a fost sfinţit Paraclisul „Sfinţii români“ de la Schitul Băiceni al Mănăstirii Secu. Sute de credincioşi au asistat la slujba de sfinţire, dar şi la Sfânta Liturghie arhierească, săvârşită în curtea schitului, pe un podium special amenejat.

Înalt Preasfinţitul Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, a sfinţit ieri paraclisul de vară, închinat Sfinţilor români, de la Schitul „Adormirea Maicii Domnului“ - Băiceni, din judeţul Iaşi. Slujba a fost urmată de Sfânta Liturghie, oficiată, de asemenea, de Arhiepiscopul Iaşilor, înconjurat de un sobor de 25 de preoţi şi diaconi. Credincioşii, veniţi în număr mare la Schitul Băiceni, s-au rugat alături de ierarhul lor în cadrul celor două slujbe.

Sărbătoarea „celor mai buni fii pe care i-a rodit neamul românesc“

După citirea Sfintei Evanghelii, Înalt Preasfinţitul Teofan a rostit un cuvânt de învăţătură în care a vorbit despre semnificaţia cinstirii Sfinţilor români. „Se cuvine în această zi să întipărim în memoria sufletului nostru chipul cel binecuvântat al celor mai buni fii şi al celor mai curate fiice pe care neamul românesc i-a rodit de-a lungul istoriei. Suntem chemaţi să cunoaştem faptul că istoria Sfinţilor români nu aparţine trecutului, pentru că se poate vorbi despre o istorie de astăzi a Sfinţilor români“, a spus IPS Teofan. La finalul Sfintei Liturghii, arhim. Vichentie Amariei, stareţul Mănăstirii Secu, a mulţumit, în numele obştii Schitului Băiceni, Înalt Preasfinţitului Teofan pentru prezenţă, evidenţiind, în acelaşi timp, exemplul pe care ni-l dau Sfinţii români. „În această zi, toţi Sfinţii români, oameni ca noi, dar care şi-au sfinţit viaţa prin nevoinţă şi rugăciune, ne îndeamnă la sfinţenie, arătându-ne că este posibil să le urmăm exemplul“, a arătat arhim. Vichentie Amariei.

„Mă bucur că am participat la această mare sărbătoare pentru noi, românii“

Oamenii care au venit la hramul paraclisului de vară al Schitul Băiceni s-au închinat, după slujba de sfinţire, în sfântul altar al acestui lăcaş. „Am trecut prin sfântul altar ca să ne luminăm sufletele şi minţile. În acest loc binecuvântat te simţi foarte bine, este un adevărat colţ de rai. M-am rugat pentru liniştea sufletească şi pentru copilul meu, pentru a-i da Dumnezeu linişte sufletească, sănătate, ca să mă asculte şi să nu-mi facă probleme. Atât eu, cât şi băiatul meu de trei ani am trecut astăzi pentru a doua oară prin sfântul altar, cu ajutorul şi mila lui Dumnezeu. Am venit mai mult pentru el, pentru a-l învăţa să aibă credinţă“, ne-a mărturisit Ionela Brânzilă, din satul Cireşeni, comuna Cotnari, judeţul Iaşi. „Când am trecut prin sfântul altar, m-am rugat pentru sănătate şi pentru ca Dumnezeu să mă ocrotească de necazuri. Mă bucur că am participat la această mare sărbătoare pentru noi, românii“, a mărturisit, cu lacrimi în ochi, Elena Oprea din Balş. „Este bine să trecem prin sfântul altar atunci când se sfinţeşte o biserică, pentru iertarea păcatelor. Ne-am rugat pentru ca Dumnezeu să ne dea sănătate şi să ne uşureze bătrâneţile“, a spus Elena Tincu din Jdereni, Cotnari.

Niciun comentariu: