luni, 10 august 2009

Sfinţirea bisericii Schitului Tărcuţa din judeţul Neamţ

Înalt Preasfinţitul Părinte Teofan, Arhiepiscopul Iaşilor şi Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, a sfinţit ieri, 9 august 2009, Biserica „Naşterea Maicii Domnului“ a Schitului Tărcuţa, ce aparţine de Mănăstirea Bistriţa, din judeţul Neamţ. Slujba Sfintei Liturghii a avut loc pe un podium special amenajat în curtea aşezământului monahal.

Peste 300 de credincioşi de pe valea Bistriţei au participat ieri la slujba de sfinţire a Bisericii Tărcuţa, oficiată începând cu ora 8:30 de Înalt Preasfinţitul Teofan, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi, din care a făcut parte şi arhim. Luca Diaconu, exarh de zonă Neamţ şi stareţul Mănăstirii Bistriţa. În cuvântul de învăţătură pe care l-a rostit celor prezenţi, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei şi-a arătat bucuria pentru faptul că a venit să sfinţească biserica închinată Naşterii Maicii Domnului şi a apreciat efortul monahilor şi credincioşilor de a ridica un sfânt lăcaş lângă râul Tărcuţa. De asemenea, IPS Teofan a vorbit credincioşilor şi despre semnificaţia Evangheliei din Duminica a IX-a după Rusalii. „Odată ce apostolii au înţeles că Hristos era în mijlocul furtunii şi pe mare, Mântuitorul intrând în corabie, valurile s-au liniştit, marea n-a mai fost agitată, iar ei au ajuns la ţărm. Aşa este şi viaţa noastră. Dacă reuşim să-L chemăm pe Hristos să intre în corabia familiei noastre, marea se linişteşte. Chiar dacă valurile te lovesc, tu ştii că-L ai pe Hristos şi rugăciunea Bisericii“, a spus IPS Teofan. La rândul său, arhim. Luca Diaconu a mulţumit Arhipăstorului Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei pentru prezenţă şi a amintit motivele pentru care monahul Ambrozie Velea a înfiinţat Schitul Tărcuţa. „Părintele egumen a făcut aceste schit după ce a fost nevoit să plece din mănăstire în urma Decretului din 1959. La întoarcere a avut această mare dorinţă, să facă ceva pentru monahism. A făcut o bisericuţă aşa cum frăţiile voastre l-aţi ajutat“, a menţionat arhim. Luca Diaconu.

„Am trecut prin sfântul altar şi m-am rugat pentru sănătatea familiei şi pentru iertarea păcatelor“

Credincioşii care au trecut prin sfântul altar au mărturisit că s-au rugat pentru sănătate, ajutor şi mântuire. „Este prima dată când vin la acest schit. Am auzit că se sfinţeşte şi, de aceea, am considerat că este o ocazie bună pentru a ne reculege în liniştea monahilor de aici. Am trecut prin sfântul altar şi m-am rugat pentru sănătatea familiei şi pentru iertarea păcatelor. De asemenea, am rugat-o pe Maica Domnului, cea care ocroteşte acest schit, să se roage pentru noi şi să ne ferească de tot răul“, a declarat Maria Ulmu din Piatra Neamţ. „Am venit încă de dimineaţă pentru a participa la slujba de sfinţire. Am trecut prin sfântul altar, m-am închinat, apoi am ascultat şi m-am rugat în timpul Sfintei Liturghii oficiate de Mitropolitul Teofan. Acum ne vom îndrepta către casă mai bucuroşi, mai plini de credinţă şi de nădejdea că Dumnezeu ne va asculta rugăciunile pe care le-am înălţat în aceste locuri binecuvântate“, a spus George Marin din Piatra Neamţ. „Îi mulţumesc lui Dumnezeu pentru că a rânduit să mă aflu astăzi la acest eveniment important pentru obştea de aici şi pentru Mănăstirea Bistriţa, unde merg de obicei la sfintele slujbe. Am pus un pomelnic atunci când am trecut prin sfântul altar, iar apoi am asistat la Sfânta Liturghie“, a mărturisit Mariana Baciu din Bicaz.

Schit înfiinţat în urmă cu opt ani

Construcţia Schitului Tărcuţa a început în anul 2001 la iniţiativa monahului Ambrozie Velea. Lucrările au fost finalizate anul acesta cu ajutorul Mănăstirii Bistriţa, dar şi al credincioşilor. După ce sfântul lăcaş a fost ridicat, au început lucrările de pictură, în stil realist. Biserica este din lemn, în stil moldovenesc, având la intrare pridvor. Pentru că zona este foarte izolată, atât construcţia bisericii, cât şi cea a chiliilor au fost realizate din lemn. Schitul este la hotarele dintre Moineşti şi Harghita. În prezent, Schitul are doi ieromonahi, un monah, care este şi egumen, şi un frate.

Niciun comentariu: