joi, 23 august 2012

200 de copii în Tabăra de creaţie „Aripi de înger“

În perioada 20-26 august 2012, peste 200 de copii participă la Tabăra de creaţie "Aripi de înger", ediţia a VII-a. Această tabără, organizată în parohia Săvineşi II, Protopopiatul Roznov, cuprinde mai multe ateliere pentru cei înscrişi. Aşa cum s-a întâmplat şi anul trecut, la activităţile derulate s-a alăturat un grup de tineri din cadrul Young Menâs Christian Association (YMCA), atât din ţara noastră, cât şi din Germania sau Hong Kong. 

Copiii din parohia Săveneşti II, dar şi din alte parohii din judeţul Neamţ participă, în această săptămână, la Tabăra de creaţie "Aripi de înger". Programul începe în fiecare dimineaţă cu rugăciunea, participanţii fiind grupaţi pe ateliere. Ei mai desfăşoară activităţi sportive şi jocuri recreative. "Tabăra îşi propune să-i îndepărteze pe copii din faţa calculatoarelor, pentru a se împrieteni. Ne-am propus ca tinerii şi copiii să împărtăşească bucuria prieteniei, a dialogului. Un alt obiectiv este acela de a-i catehiza pe cei înscrişi în tabără. Ei învaţă despre sfintele icoane ale Bisericii noastre, despre rolul lor, dar încearcă să le şi picteze pe lemn, pe sticlă sau pe piatră. Icoanele realizate de copii sunt de fapt pictate în sufletul lor. Anul trecut, la cea de-a VI-a ediţie a taberei, au fost în mijlocul nostru 12 tineri din Nürnberg - Germania pentru a petrece clipe frumoase alături de noi. Iată că anul acesta s-au adunat 40 de membri. La invitaţia filialei Young Menâs Christian Association (YMCA) din Nürnberg au venit tineri din Hong Kong, afiliaţi la YMCA. Aceşti tineri creştini au învăţat în tabăra noastră câte ceva din spiritualitatea Bisericii Ortodoxe Române. Plecând de aici, ei devin ambasadori ai ţării şi Bisericii noastre. Ei au vizitat Sighişoara şi au înnoptat pe Muntele Ceahlău, au admirat Schitul "Schimbarea la Faţă" şi au urcat pe vârful Toaca. Această vizită în ţara noastră le arată imaginea poporului nostru, care este pliat pe o spiritualitate sănătoasă a Sfinţilor Părinţi", a spus pr. paroh Petru Munteanu, care a adăugat că tinerii din cadrul YMCA au participat ieri la Sfânta Liturghie oficiată la Mănăstirea Nechit din judeţul Neamţ. 

"Am găsit în România un pilon creştin ortodox foarte puternic"

Participanţii la tabără sunt împărţiţi în trei grupe în cadrul atelierului de pictură: piticot, juniori şi seniori. Ei desfăşoară activităţi sportive, cu sprijinul Direcţiei Judeţene de Sport a judeţului Neamţ, reprezentată de Gabi-Gheorghe Paisa.
Reprezentanţii YMCA ne-au mărturisit bucuria de a participa la tabăra de la Săvineşti. Benjamin Schaser din Cristuru Secuiesc: "Am venit cu prietenii noştri din Hong Kong şi din Germania şi suntem bucuroşi pentru că ne aflăm aici. Pe timpul şederii noastre am ajutat parohia Săvineşti I, păstorită de pr. paroh Petru Munteanu, cel care ne-a oferit cazarea şi masa gratuit". Michael Götz: "Mă bucur că am revenit la Săvineşti pentru a participa la Tabăra de creaţie "Aripi de înger", unde au venit foarte mulţi copii. Am văzut că tinerii şi copiii sunt foarte veseli şi se simt bine. Am găsit în România un pilon creştin ortodox foarte puternic. Am văzut că oamenii au o credinţă puternică şi nădejde în Dumnezeu. În Nurnberg locuiesc peste 7.000 de români ortodocşi. Este interesant pentru mine să aflu mai multe lucruri despre credinţa şi cultura lor". Carmen Wong din Hong Kong: "Sunt foarte încântată pentru că mă aflu pentru prima dată în România. La Săvineşti am întâlnit foarte mulţi copii care au interacţionat cu noi. Ei au aflat câteva lucruri despre cultura noastră. Studenţii din Hong Kong au coordonat un atelier de lucru manual, astfel încât copiii să rămână cu amintiri legate de tradiţia noastră".

"În această tabără mi-am descoperit pasiunea pentru pictură"

Copiii care se află în această săptămână la tabăra de la Săvineşti au pictat icoane, s-au jucat şi s-au împrietenit. Ecaternia Braharu: "Am pictat scena Răstignirii Domnului. Vin de câţiva ani la această tabără, iar dintre toate activităţile cel mai mult îmi place să pictez". Ştefan Cabalia: "Am venit încă de la început în această tabără şi m-am simţit foarte bine. M-am împrietenit cu foarte mulţi copii, ne-am jucat, am făcut sport şi ne-am rugat împreună". Maria Alexandra Pristag: "Am încercat să pictez chipul Fecioarei Maria, Maica Domnului Iisus Hristos. În această tabără mi-am descoperit pasiunea pentru pictură. Particip de trei ani la această tabără gratuită organizată în parohia Săvineşti. Este un prilej de a ne simţi bine împreună şi de a ne face noi prieteni."

Niciun comentariu: