luni, 28 mai 2012

„Pentru întreaga comunitate a fost o zi de sărbătoare“

Festivalul "Comori de suflet românesc", organizat ieri în localitatea Pojorâta din judeţul Suceava, a ajuns la cea de-a IX-a ediţie. Evenimentul are în centrul manifestărilor sărbătorirea cuplurilor din comuna Pojorâta care împlinesc în acest an 50 de ani de căsnicie. Pe un podium special amenajat a fost oficiată o slujbă de binecuvântare a cuplurilor de către un sobor de preoţi. A urmat un spectacol de muzică şi dans popular, susţinut de interpreţi şi dansatori din Bucovina, dar şi din alte zone ale ţării. 

Localitatea Pojorâta a fost ieri gazda celei de-a IX-a ediţii a Festivalului "Comori de suflet românesc", organizat de primăria din localitate. Programul manifestărilor a început în Biserica "Sfântul Ioan Botezătorul" din parohia Pojorâta 2, Protopopiatul Câmpulung Moldovenesc. În prezenţa credincioşilor, dar şi a familiilor care în acest an aniversează cinci decenii de căsnicie, a fost săvârşită Sfânta Liturghie. "Pentru întreaga comunitate a fost o zi de sărbătoare. În biserica parohială a fost oficiată, după Utrenie, slujba Litiei pentru cuplurile care sărbătoresc 50 de ani de împreună-vieţuire. Aceste familii sunt exemple demne de urmat în ceea ce priveşte moralitatea şi modul lor de a vieţui. Ne bucurăm că aceşti credincioşi au ajuns la o vârstă aşa de frumoasă. Ne rugăm ca Bunul Dumnezeu să ne ajute ca şi noi să ajungem aceste clipe frumoase şi aceste zile la care ei au ajuns", a spus pr. paroh Dumitru Beşliu. În cadrul Sfintei Liturghii de la Biserica "Sfântul Ioan Botezătorul", cântăreaţa de muzică populară Veta Biriş a susţinut un repertoriu de pricesne, atât pentru cuplurile sărbătorite, cât şi pentru enoriaşii parohiei. "Pojorenii sunt oameni frumoşi la trup, la suflet şi la chip. Am dorit ca astăzi (n.r. ieri) să cânt câteva cântece religioase, aşa cum se obişnuieşte la noi, în Ardeal, pentru că bucovinenii sunt oameni foarte credincioşi, aşa cum sunt şi ardelenii mei. Am reuşit să-i fac pe toţi să lăcrimeze. Nu am putut decât să mă bucur pentru că am adus cântecul religios din Ardeal, care a fost atât de frumos primit la Pojorâta", a mărturisit Veta Biriş. 

"Credinţa în Dumnezeu m-a ajutat mereu" 

În jurul prânzului, pe o scenă amenajată în centrul comunei, pr. Dumitru Beşliu, pr. Corneliu Luca, de la parohia Valea Putnei, şi protos. Varlaam Barsa, stareţul Schitului "Sfântul Ioan Iacob Hozevitul" Corlăţeni - Pojorâta, au oficiat cununia de aur pentru cuplurile care împlinesc anul acesta cinci decenii de căsnicie. În cadrul slujbei s-au binecuvântat verighetele şi s-au citit rugăciuni de binecuvântare. Petru şi Anastasia Bedrule din Pojorâta, ambii trecuţi de 70 de ani, au patru copii şi opt nepoţi. Au venit la Cununia de aur, unde, pe lângă harul şi binecuvântarea de la Dumnezeu, au primit o diplomă şi două cărţi. "În viaţa pe care am trăit-o, am avut bucurii, dar şi greutăţi. Am avut credinţă şi nădejde în Dumnezeu, care m-a ajutat ori de câte ori I-am cerut ajutorul", a declarat Anastasia Bedrule.
Avram Erhan s-a arătat bucuros pentru că a ajuns la 50 de ani de căsătorie, deşi sănătatea este şubrezită de boală şi bătrâneţe: "Credinţa în Dumnezeu m-a ajutat mereu. Am muncit o viaţă întreagă la cooperaţie, iar acum port pe umeri anii bătrâneţii, bucurându-mă de familia mea". 

Moment deosebit pentru familia preotului Dumitru Beşliu

Varvara Beşliu din Pojorâta a fost o viaţă întreagă cadru didactic la şcoala din localitate. La momentul festiv de ieri a primit două buchete de flori, primul de la Primăria Pojorâta, iar al doilea de la nepoţică. A fost profund emoţionată, mai ales că a avut alături familia dragă, soţul, fiul (pr. Dumitru Beşliu), nora şi nepoţii. Într-o zi de duminică a lunii mai, comunitatea pe care a slujit-o ani la rând prin activitatea de la catedră i-a mulţumit pentru anii frumoşi şi mulţi de căsnicie. "Am fost cadru didactic, mai întâi învăţătoare, apoi profesoară, pentru că mi-au fost foarte dragi copiii. M-am înţeles foarte bine, atât cu elevii, cât şi cu părinţii lor. Mă bucur că din generaţiile pe care le-am avut la şcoală s-au ridicat copii care au ajuns medici, profesori, cadre militare s.a. Ori de câte ori mă întâlnesc cu foştii elevi îmi spun: "Doamna profesoară, vă urăm mulţi ani!". Pentru această recunoştinţă a copiilor pe care i-am povăţuit, cred că am ajuns la aceşti 50 de ani de căsnicie", s-a exprimat Varvara Beşliu. În continuare, a avut loc spectacolul de muzică şi dans popular susţinut de "Muguraşii Pojorâtei", Ansamblul "Piatra Străjii" a Şcolii Generale Pojorâta, Ansamblul "Plaiurile Pojorâtei", Marius Ciprian Pop, Ansamblul "Străjerii Bucovinei", Veta Biriş, Ema Mândrilă şi Nicoleta Hafiuc.

Niciun comentariu: