sâmbătă, 5 mai 2012

Cerc de pictură în parohia Vorona-Centru

Tinerii din parohia "Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena" - Vorona-Centru, Protopopiatul Botoşani, participă, de doi ani, la un cerc de pictură. Întâlnirile au loc duminica seara în aşezământul social, fiind o alternativă la modul de petrecere a timpului liber.

Din anul 2010, la parohia Vorona-Centru funcţionează un cerc de pictură. Tineri de vârste diferite din parohie vin în fiecare duminică după-amiază pentru a petrece într-un mod diferit timpul liber. Preocuparea lor pentru pictarea chipurilor de sfinţi reprezintă expresia dragostei pe care o manifestă faţă de Dumnezeu şi de sfinţii Lui. Activitatea cercului de pictură începe de fapt cu participarea tinerilor la Sfânta Liturghie în fiecare duminică dimineaţa. Diana Roşcăneanu face parte din cercul de pictură al Centrului parohial pentru copii şi tineri de la Aşezământul social "Sfântul Nicolae" al parohiei "Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena" - Vorona-Centru, Protopopiatul Botoşani. "Îndrumătorul cercului, părintele Cristian Ştefan, mi-a oferit această oportunitate şi astfel m-am alăturat celorlalţi tineri din cerc, alături de care pictez în fiecare după-amiază de duminică câteva ore. La început am fost stângace în ceea ce priveşte tehnica picturii pe lemn, dar ulterior lucrurile s-au schimbat, mai ales pe măsură ce pictarea icoanelor avea sa devină pasiunea mea. Să pictezi o icoană poate că nu pare un lucru dificil la prima vedere. La o privire mai îndeaproape, zugrăvirea chipurilor de sfinţi necesită atenţie şi muncă. Cel mai mult contează să ştii care e scopul icoanei pe care o pictezi", a spus Diana Roşcăneanu. Pentru tânăra Oana Popa, chipul unui sfânt este însă cel mai important, tocmai de aceea este şi partea preferată atunci când pictează: "În timp ce pictez, toate celelalte griji sau gânduri dispar, nelăsând nimic altceva să mă distragă. Am în minte cum doresc să arate privirea sfântului şi până nu o termin, nu pot să las pensonul din mână. Atunci când pictez uit de toate, îmi limpezesc mintea, iar acest lucru mă face să mă simt bine". Cercul de pictură a fost coordonat la început de pictorul Rotaru Alexandru din Corni, judeţul Botoşani. O parte din lucrări au fost expuse în aşezământul social cu prilejul diferitelor evenimente cultural-religioase. După cum ne-a relatat pr. paroh Cristian Ştefan, icoanele realizate de tinerii din parohie vor fi vernisate luna aceasta, de sărbătoarea Înălţării Domnului. Atunci, la parohia Vorona-Centru, vor avea loc ample manifestări dedicate eroilor neamului.

Niciun comentariu: