miercuri, 12 ianuarie 2011

„Noi, preoţii, să fim lumini vii care să lumineze pe credincioşii rânduiţi nouă“

La Oneşti au debutat ieri sinaxele preoţilor din cele şase protopopiate ale Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului. Preasfinţitul Ioachim Băcăuanul a oficiat Sfânta Liturghie în Catedrala "Pogorârea Sfântului Duh" din Oneşti.

Sinaxa anuală a preoţilor din Protopopiatul Oneşti a debutat cu Sfânta Liturghie. Înainte de începerea slujbei, Preasfinţitul Ioachim Băcăuanul a adresat un cuvânt de învăţătură în care şi-a exprimat bucuria pentru primirea pe care cei 100 de slujitori ai sfântului altar şi credincioşii i-au făcut-o. "Vă mulţumim pentru primirea pe care ne-aţi făcut-o şi pentru dragostea pe care ne-aţi arătat-o. Totdeauna am fost înconjurat de dragostea, apropierea şi bucuria sinceră a frăţiilor voastre în contextul întâlnirilor pe care le-am avut aici. Partea Oneştiului este dragă sufletului nostru. Întotdeauna am o bucurie când vin în aceste părţi, mai ales că preoţii acestei protoierii sunt vrednici. Credem că fiecare îşi respectă harul şi demnitatea pe care i le-a conferit Dumnezeu în Biserica luptătoare de pe pământ. Exemplul sinaxei de la Oneşti a fost preluat în toată eparhia noastră. În contextul începutului noului an ne vom întâlni şi cu preoţii din celelalte protopopiate ale Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului. Iată că prima sinaxă are loc aici, la Oneşti. Am văzut această coroană de preoţi în jurul Sfântului Potir şi tare aş vrea să ne regăsim în jurul altarului ceresc. Liturghia de astăzi (n.r. ieri) să ne reînnoiască sufletele şi conştiinţele noastre", a spus Preasfinţitul Ioachim Băcăuanul.

"Ne dorim ca enoriaşii noştri să fie biruitori în toate ispitele"

La slujbă au participat peste 400 de credincioşi oneşteni. Corala "Ierotheos" a preoţilor din Protopopiatul Oneşti a oferit răspunsurile la strană. Toţi cei 100 de preoţi au fost împărtăşiţi de PS Ioachim Băcăuanul. Înainte de oferirea Trupului şi Sângelui Mântuitorului Hristos, Episcopul-vicar al Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului a citit o rugăciune de dezlegare. "Ne-am adunat cu toţii în jurul sfântului altar şi în jurul Sfântului Potir pentru a fi în comuniunea pe care Mântuitorul Hristos o doreşte. Am arătat astfel că noi alcătuim Protoieria Oneşti nu doar în activitatea cotidiană din parohii, ci şi în jurul Sfântului Potir, ca expresie a comuniunii perfecte pe care ne-a cerut-o Mântuitorul Hristos. A fost o zi înălţătoare, nuanţată de Sfânta Liturghie. Ceea ce a impresionat pe toată lumea a fost prezenţa preoţilor, care s-au îmbrăcat cu toţii în veşminte deschise la culoare. Noi, preoţii, să fim lumini vii care să lumineze pe credincioşii rânduiţi nouă, în parohiile noastre. Ne dorim ca să-i ajutăm pe enoriaşii noştri să fie biruitori în toate ispitele, în toate împrejurările. Preasfinţitul Ioachim Băcăuanul ne-a oferit multe sfaturi pastoral-misionare. Astfel, ne-am întâlnit cu ierarhul nostru într-o şedinţă de lucru în care am discutat ceea ce ne-am propus să realizăm în anul 2011 în parohiile noastre. Am discutat în mod deosebit asupra celor două teme pe care Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române le-a fixat pentru 2011 - Taina Sfântului Botez şi Taina Sfintei Cununii", ne-a relatat pr. Constantin Alupei, protoiereul Protopopiatului Oneşti.

Niciun comentariu: