vineri, 7 ianuarie 2011

„Botezul Domnului prelungeşte marea taină care s-a petrecut la râul Iordanului“

Catedrala mitropolitană din Iaşi slujba Aghezmei Mari a fost precedată de Sfânta Liturghie, oficiate de Înalt Preasfinţitul Părinte Teofan. Sute de credincioşi s-au împărtăşit ieri-dimineaţă din bucuria praznicului Botezului Domnului, la Catedrala mitropolitană din Iaşi. Sfânta Liturghie a fost săvârşită de Înalt Preasfinţitul Părinte Teofan, Arhiepiscopul Iaşilor şi Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi. Din soborul de preoţi au făcut parte arhim. Dosoftei Şcheul, mare eclesiarh al Catedralei mitropolitane din Iaşi, şi protos. Hrisostom Rădăşanu, consilier al Sectorului Învăţământ al Arhiepiscopiei Iaşilor. La final, soborul de slujitori împreună cu credincioşii au ieşit pe platoul din faţa Catedralei mitropolitane din Iaşi, în glasul clopotelor şi al cântărilor. Aici, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei a oficiat slujba Aghezmei Mari. Pentru acest moment a fost amenajată o cruce mare de gheaţă străjuită de icoana praznicului Botezului Domnului şi icoana Sfintei Cuvioase Parascheva, Ocrotitoarea Moldovei.

"Agheazma Mare ne fereşte de boli dacă o luăm cu credinţă"

Înalt Preasfinţitul Părinte Teofan a adresat un cuvânt de învăţătură în care a explicat că rânduiala Bisericii din ziua de Bobotează îl cheamă pe om să vină în mijlocul creaţiei lui Dumnezeu pentru a-L lăuda. "Botezul Domnului prelungeşte şi actualizează marea taină care s-a petrecut la râul Iordanului. Atunci, Mântuitorul Hristos a intrat în adâncimea apelor Iordanului, arătându-Şi începutul misiunii. Am săvârşit Sfânta Liturghie în biserică, iar acum rânduiala Aghezmei Mari are loc afară. De ce am săvârşit Sfânta Liturghie? De ce avem icoane? De ce am fost botezaţi? De ce ne mărturisim sau primim Sfânta Împărtăşanie? Pentru că avem nevoie de sfinţire. Simţim că suntem oameni păcătoşi şi că păcatul pătrunde în noi. De aceea avem nevoie de curăţire, de sfinţire. Suntem aici pentru că avem o nevoie imensă de sfinţire", a spus IPS Părinte Mitropolit Teofan. Credincioşii din Iaşi şi din localităţile învecinate au participat de dimineaţă la slujba Sfintei Liturghii, iar apoi s-au aşezat la rând pentru Agheazma Mare. Gerul nu i-a împiedicat pe oameni să aştepte, cu răbdare, în rând, cel puţin două ore. "De dimineaţă am stat mai întâi la slujbă, iar acum mulţumesc lui Dumnezeu că m-a ajutat să iau Agheazmă. O voi duce şi celor de acasă şi vom lua în fiecare dimineaţă până la odovania praznicului Botezului Domnului. Ştim de la părinţii şi bunicii noştri că Agheazma Mare este binefăcătoare şi ne fereşte de boli dacă o luăm cu credinţă", a declarat Aglaia Bălanu din localitatea Tomeşti, judeţul Iaşi. "Am venit la Catedrala mitropolitană pentru a mă ruga în timpul slujbelor care au fost oficiate şi pentru a mă împărtăşi cu Trupul şi Sângele Mântuitorului Hristos. Mi-a ajutat Dumnezeu ieri (n.r. miercuri) şi m-am pregătit pentru Împărtăşanie, iar acum sunt bucuroasă că am luat Agheazma Mare pentru a gusta în zilele ce urmează şi pentru a stropi casa unde locuiesc", a spus Lucia Rotaru din Iaşi.

Niciun comentariu: