luni, 30 martie 2009

Veteranii din Basarabia: „Profund încântaţi de tot ce-am văzut zilele acestea în România“

Delegaţia formată din veteranii Războiului de eliberare de sub jugul ocupaţiei Imperiului Rus a teritoriului Basarabiei din 1992 a încheiat sâmbătă, 28 martie 2009, pelerinajul de cinci zile pe care l-a făcut în România. Cei 50 de basarabeni au vizitat principalele biserici, mănăstiri şi obiective turistice din judeţele Iaşi, Neamţ şi Suceava. „Sunt total copleşit de ceea ce am văzut aici în ţară, de ceea ce ni s-a oferit, de atitudinea, tratamentul, atenţia cu care am fost întâmpinaţi pe parcursul acestor cinci zile. Asemenea atitudine şi respect le poţi primi numai din partea unui frate spiritual. Vrem să transmitem Înalt Preasfinţitului Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, că blândeţea şi atenţia care ni s-au oferit ne-au impresionat profund. Consider că Asociaţia Cetăţenilor Români din Republica Moldova şi-a împlinit unul dintre obiectivele sale, şi anume de a realiza o comunicare între românii de peste Prut şi cei din dreapta Prutului“, a explicat Constantin Lazăr, preşedintele Asociaţiei Cetăţenilor Români din Republica Moldova. Veteranii de război din Basarabia au plantat la Mănăstirea Neamţ peste 50 de arbori. Arhim. Benedict Sauciuc, stareţul Mănăstirii Neamţ, a botezat aleea plantată de basarabeni: „Aleea Frăţiei“. Vineri-dimineaţă, preotul care a făcut parte din grupul de pelerini de peste Prut a oficiat o slujbă de parastas la statuia Sfântului Voievod Ştefan cel Mare, din Suceava, pentru cei care, în martie 1918, au realizat unirea Basarabiei cu România. „Sunt profund încântat de tot ceea ce am văzut zilele acestea în România. Dacă rănile trupeşti încă ne mai dor, cele sufleteşti parcă deja au trecut în urma vizitării acestor perle duhovniceşti în Iaşi, Neamţ şi Suceava. Mulţumim foarte mult Înalt Preasfinţitului Teofan pentru primirea pe care ne-a făcut-o, pentru posibilitatea de a face analize medicale la Spitalul «Providenţa»“, a spus Anatolie Ursu, veteran de război din Ungheni. „Voi transmite şi copiilor mei dragostea cu care ne-aţi primit, le voi povesti despre raiul pe care l-am văzut aici, la voi. Atâţia ani am fost lipsită de această bogăţie a sufletului. Dacă în cărţile religioase se spune că există rai şi iad, atunci eu vă pot spune că aici am văzut raiul pe pământ“, a mărturisit Vera Cristiuc, văduvă de război. Pelerinajul gratuit oferit celor 50 de basarabeni a avut loc cu binecuvântarea şi la iniţiativa IPS Teofan. (Z.L.)

Niciun comentariu: