miercuri, 17 martie 2010

Religia, Educaţia civică şi Desenul artistic, aprofundate la Oneşti printr-un concurs

Şcoala Generală nr. 5 „Ghiţă Mocanu“ din municipiul Oneşti a găzduit sâmbătă a şasea ediţie a Concursului interdisciplinar judeţean „Un copil bun pentru o lume mai bună“. Elevii claselor a III-a şi a IV-a de la toate şcolile din judeţul Bacău au susţinut câte o probă la disciplinele Religie, Educaţie civică şi Desen artistic.

Cu binecuvântarea Preasfinţitului Părinte Ioachim Băcăuanul, Episcop-Vicar al Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului, 290 de copii din clasele a III-a şi a IV-a de la şcolile din judeţul Bacău au participat şi anul acesta la Concursul interdisciplinar judeţean „Un copil bun pentru o lume mai bună“. Competiţia, găzduită de Şcoala „Ghiţă Mocanu“ din Oneşti, s-a desfăşurat cu sprijinul Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului şi al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Bacău. Concursul s-a bucurat de prezenţa prof. Irina Leonte, inspector şcolar de specialitate la disciplina Religie în cadrul IŞJ Bacău, prof. Gabriela Fornica Livada, directorul Şcolii „Ghiţă Mocanu“, şi a prof. de Religie Otilia Bârgăoanu, consilier educativ în cadrul Şcolii „Ghiţă Mocanu“ şi coordonatorul concursului. La organizarea competiţiei, care s-a desfăşurat pe trei echipe de câte trei elevi, au ajutat şi cadrele didactice.

„Heruvimi“, „Serafimi“, „Arhangheli“ - echipe în competiţie

Echipele au avut câte un nume: „Serafimii“, „Pelerinii“, „Heruvimii“, „Arhanghelii“ etc. Scopul concursului a fost aprofundarea cunoştinţelor de Religie, Educaţie civică şi Desen artistic, aplicarea cunoştinţelor învăţate, rezolvarea unor situaţii-problemă, înţelegerea normelor şi valorilor morale care călăuzesc viaţa şi activitatea oamenilor în comunitate, chiar şi iniţierea micilor şcolari în practicarea unui comportament civic şi tolerant. Fiecare copil participant a primit un dar care a constat într-o carte cu poveşti, o iconiţă, o prăjitură şi o cruciuliţă lucrată de elevii de la „Ghiţă Mocanu“. „Copiii au fost bucuroşi de organizarea concursului. Elevii de clasa a IV-a, care au deja experienţă, erau emoţionaţi în privinţa subiectele pe care urma să le primească, pentru că doreau să realizeze compuneri frumoase în care să-şi expună ideile şi învăţăturile primite la clasă şi în familie. Şi cei din clasa a III-a au aşteptat cu emoţie concursul, dar, când au apărut surprizele şi au văzut cum au fost aşteptaţi de gazde, s-au simţit ca la o petrecere de 1 Iunie“, ne-a relatat prof. Otilia Bârgăoanu. Elevii de la clasa a III-a au primit următoarele premii: zece premii I, 13 premii II, şase premii III, trei menţiuni şi 12 premii de participare. Elevii de clasa a IV-a au primit 19 premii I, 16 premii II, şase premii III şi cinci menţiuni.

„Prin munca în echipe ne-am cultivat spiritul solidarităţii“

Participanţii la Concursul interdisciplinar judeţean „Un copil bun pentru o lume mai bună“ au fost încântaţi de faptul că au avut posibilitatea să intre într-o competiţie care „a cultivat spiritul solidarităţii“. „Concursul a reprezentat o provocare pe care eu şi colegele am primit-o cu emoţie, dar şi cu responsabilitate. Prin munca în echipe ne-am cultivat spiritul solidarităţii. Experienţa dobândită îmi dă curajul şi încrederea de a participa la astfel de activităţi“, a mărturisit Sabina Corozan, elevă în clasa a IV-a la Şcoala „Ghiţă Mocanu“ din Oneşti. „Acest concurs a fost bine-venit, deoarece ne-a pus spiritul de echipă la încercare. Am trăit experienţa unei competiţii interesante“, ne-a spus Tudor Dinga, elev în clasa a III-a A la „Ghiţă Mocanu“. „Am păşit în clasă alături de colegii mei şi mi-am zis că de azi începe o lume mai bună pentru mine. Am privit în jur şi am vazut copii entuziasmaţi că pot participa la un asemenea eveniment festiv. A fost o sărbătoare pentru noi, copiii, de la oraş sau de la sate, bogaţi sau săraci, chemaţi de dragostea Mântuitorului Iisus Hristos. Mulţumesc doamnei profesoare Otilia Bârgăoanu, care m-a susţinut şi mi-a călăuzit mereu paşii“, ne-a declarat Cristiana Chircu, elevă în clasa a III-a B la aceeaşi şcoală.

Niciun comentariu: