joi, 25 februarie 2010

Oră de Religie în biserică

Elevii clasei a XI-a de la Grupul Şcolar „Constantin Brâncuşi“ din Iaşi au participat ieri la o lecţie deschisă care s-a desfăşurat la Biserica „Pogorârea Sfântului Duh“ - Bucium. Ora de Religie, coordonată de prof. Mihaela Tatiana Amarandei şi de părintele paroh Dumitru Carp, s-a bucurat de prezenţa mai multor profesori ai Grupului Şcolar „Constantin Brâncuşi“. În Biserica cu hramurile „Pogorârea Sfântului Duh“ şi „Sf. Nicolae“ - Bucium, din Protopopiatul Iaşi 2, s-a desfăşurat ieri, 24 februarie, o lecţie deschisă cu tema „Elementele de iconografie şi prezentarea importanţei icoanelor în biserică“ cu elevii clasei a XI-a de la Grupul Şcolar „Constantin Brâncuşi“ din Iaşi. Manifestarea a început cu rugăciunea „Tatăl nostru“, apoi s-a făcut o scurtă prezentare a etapelor cuprinse în desfăşurarea orei, cu o recapitulare succintă a noţiunilor legate de icoană. Apoi, elevii au ieşit afară, pentru a li se explica picturile din exteriorul lăcaşului de cult, după care au reintrat în biserică, unde s-a vorbit despre tehnica pictării icoanelor, erminiile şi semnificaţiile picturilor. „Elevii au fost încântaţi de faptul că am desfăşurat această oră în sfânta biserică. La finalul orei, liceenii au mărturisit că au simţit o linişte aparte cât timp s-au aflat în sfântul lăcaş. Dacă aveam o oră de Religie obişnuită despre icoane, în sala de clasă, nu ar fi fost atât de fascinaţi, aşa cum s-a întâmplat astăzi“, a declarat prof. Mihaela Tatiana Amarandei, care şi-a propus ca această oră să fie o lecţie de cateheză nu doar pentru elevi, ci şi pentru profesorii Catedrei de socio-umane a Grupului Şcolar „Constantin Brâncuşi“ din Iaşi.

„Într-un sfânt lăcaş stăm ca în cer“

„Am vrut ca această oră să se desfăşoare şi pentru colegii profesori, care au mărturisit că a fost o lecţie de suflet din care au învăţat ceva. Încă din luna septembrie a anului trecut mi-am propus să fac o lecţie de iconografie. De fiecare dată când mi-am propus acţiuni educative şi demonstrative, am încercat să depăşesc calitatea mea de simplu profesor. Sunt un profesor de Religie care a depus jurământ în faţa lui Dumnezeu, de a duce mai departe dreapta credinţă. Am considerat că această credinţă trebuie transmisă nu numai elevilor, ci şi altor persoane“, a mărturisit prof. Mihaela Tatiana Amarandei. Între Biserica „Pogorârea Sfântului Duh“ şi Grupul Şcolar „Constantin Brâncuşi“ există o strânsă legătură. Elevii de la această şcoală vin frecvent în acest sfânt lăcaş, iar preotul paroh, Dumitru Carp, este chemat deseori în ajutorul psihologului şi al profesorilor de Religie. „Elevii au reuşit să înţeleagă mai bine semnificaţia cinstirii icoanelor, rolul obiectelor liturgice din biserică, dar şi faptul că într-un sfânt lăcaş stăm ca în cer. I-am văzut pe copii liniştiţi şi împăcaţi. M-a impresionat cât de multe cunoştinţe au despre icoane“, a mai mărturisit părintele Dumitru.

Niciun comentariu: