marți, 25 mai 2010

„Cu ajutorul Preasfintei Treimi am adus la finalizare ceea ce am început acum zece ani“

IPS Părinte Teofan a sfinţit, ieri, Biserica "Sfânta Treime" din Negreşti, Protopopiatul Piatra Neamţ. Pr. paroh Vasile Solomon a primit rangul de iconom stavrofor.

Credincioşii din parohia Negreşti, dar şi cei din satele din împrejurimi au participat, ieri, la sfinţirea Bisericii "Sfânta Treime". Pentru localnici, sărbătoarea a fost dublă, întrucât sfântul lăcaş şi-a serbat şi hramul. După târnosirea lăcaşului de închinăciune de către Înalt Preasfinţitul Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, oamenii au trecut prin sfântul altar, lepădând grija cea lumească şi rugându-se Sfintei Treimi pentru sănătate, pace şi întărirea în credinţă. "Mulţumim lui Dumnezeu că ne-a ajutat să trecem prin sfântul altar. Este pentru prima dată când pruncul pe care îl am în braţe participă la o slujbă de sfinţire. M-am rugat pentru sănătate, putere de muncă şi o viaţă mai bună. Mă bucur că m-a ajutat Dumnezeu să pot contribui şi eu după posibilităţi la ridicarea şi înfrumuseţarea acestei biserici. Nu a fost greu, pentru că am credinţă. Este bine să ne îndreptăm viaţa către Dumnezeu pentru că El ne ajută", a spus Dumitrica V. din localitatea Negreşti. "Am trecut prin sfântul altar şi apoi am participat la Sfânta Liturghie. M-am rugat pentru sănătatea familiei. După puterile noastre am contribuit şi noi la ridicarea sfântului lăcaş târnosit de Părintele nostru Mitropolit", a declarat Constantin Voican din localitatea Dobreni. La finalul Sfintei Liturghii, pr. Dumitru Ailincăi, protopop al Protopopiatului Piatra Neamţ, a mulţumit Înalt Preasfinţitului Părinte Teofan pentru că a sfinţit Biserica "Sfânta Treime" din parohia Negreşti, dar şi pentru "cuvântul bogat în învăţătură" care îndeamnă la statornicie, consecvenţă şi la lucrarea voii lui Dumnezeu "pentru a fi fii ai Luminii". A urmat cuvântul părintelui paroh Vasile Solomon care a amintit că, în urmă cu zece ani, de sărbătoarea Sfintei Treimi, PS Calinic Botoşăneanul, Episcop-Vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, a fost cel care a pus piatra de temelie şi a înfipt crucea pentru acest lăcaş de cult târnosit ieri. "Au trecut zece ani, cu bune, cu rele... Am reuşit ca împreună să ridicăm această biserică. Fiecare din cei prezenţi aici a participat cu cât l-a lăsat inima şi cu cât a fost cu putinţă. Împreună am reuşit să ridicăm acest sfânt lăcaş. Fără ajutorul credincioşilor nu aş fi putut face nimic. Cu ajutorul Preasfintei Treimi am adus la finalizare ceea ce am început acum zece ani. Dumnezeu să răsplătească fiecăruia după dragostea lui. Vorbele sunt de prisos, dar fapta rămâne şi va fi pomenită în veac", a spus pr. paroh. Vasile Solomon.

Sfântul Duh aduce lumină în viaţa oamenilor

În cuvântul de învăţătură pe care l-a rostit sutelor de credincioşi, Înalt Preasfinţitul Părinte Teofan a făcut referire la "adevărul care există doar în Sfânta Treime". "Dumnezeiasca Treime este Adevărul: Tatăl care ne-a adus dintru nefiinţă la fiinţă, Dumnezeu Fiul care S-a coborât între noi şi a luat asupra Lui toată durerea noastră. Mântuitorul Hristos a murit pe Cruce pentru a simţi şi durerea celui care crede că este abandonat şi părăsit de Dumnezeu. Sfântul Duh este chemat să aducă în viaţa oamenilor lumină. Când spunem lumină spunem Adevăr, iar când spunem Adevăr ne gândim la Sfânta Treime", a explicat IPS Teofan, care i-a îndemnat pe enoriaşii din Negreşti să umple Biserica "Sfânta Treime" în duminici şi sărbători pentru că Dumnezeu i-a ajutat să înalţe "mireasă frumoasă". Pr. paroh Vasile Solomon a primit din partea Arhipăstorului Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei rangul de iconom stavrofor, iar pr. Anton Mihai a primit Crucea Moldavă - post-mortem. La final, Părintele Mitropolit a citit pentru credincioşi o rugăciune de dezlegare de păcate.

Niciun comentariu: