marți, 1 septembrie 2009

O mare de credincioşi la resfinţirea Bisericii „Sfântul Ilie“ din Botoşani

Biserica „Sfântul Ilie“ din Botoşani a fost resfinţită în Duminica a XII-a după Rusalii de Înalt Preasfinţitul Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, şi de Preasfinţitul Părinte Calinic Botoşăneanul, Episcop-Vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor. Slujba Sfintei Liturghii a fost săvârşită în prezenţa a peste 3.000 de credincioşi de către cei doi ierarhi, înconjuraţi de un sobor de preoţi şi diaconi.

Botoşănenii au participat în urmă cu două zile la un eveniment unic pentru Biserica „Sfântul Ilie“ din oraşul ocrotit de Sf. M. Mc. Gheorghe. Sfântul lăcaş, ridicat între anii 1838-1843, a îmbrăcat straie de sărbătoare în ziua resfinţirii lui, slujbă oficiată de către IPS Teofan şi PS Calinic Botoşăneanul. Biserica a fost reconsolidată în ultimii ani, fiind înfrumuseţată cu o pictură în tehnica fresco, dar şi cu alte podoabe. Cei doi ierarhi au fost întâmpinaţi la poarta bisericii de către pr. paroh Lucian Leonte, protopop al Protopopiatului Botoşani şi de autorităţile locale.

După sfinţirea altarului, credincioşii din Botoşani, dar şi din ale zone ale judeţului s-au rugat în biserică şi au asistat la slujba Sfintei Liturghii. „Am trecut prin sfântul altar pentru ca Dumnezeu să mă ajute. Este un moment deosebit. Dumnezeu este peste tot, dar în sfântul altar parcă eşti mai aproape de El. M-am rugat pentru pruncul meu şi pentru sănătatea noastră, a familiei“, ne-a spus Nicoleta Creţu din Botoşani. „Am venit azi la biserică pentru că am credinţă în Dumnezeu. Am trecut prin sfântul altar, care nu este altceva decât mormântul Mântuitorului, m-am închinat, iar acum voi participa la slujba Sfintei Liturghii“, a declarat Vasile Tomici din Botoşani. „Am simţit o emoţie puternică atunci când am trecut prin sfântul altar. M-am rugat pentru sănătatea copiilor şi pentru izbăvirea de necazuri. Am venit special pentru a trece prin sfântul altar, dar şi pentru a-mi hrăni sufletul cu rugăciunea înălţată către Dumnezeu prin Sfânta Liturghie“, a mărturisit, cu lacrimi în ochi, Virginia Mihai din localitatea Broscăuţi, judeţul Botoşani.

Apartenenţa la preoţia universală a lui Hristos

După citirea Sfintei Evanghelii din Duminica a XII-a după Rusalii, Înalt Preasfinţitul Părinte Teofan a rostit un cuvânt de învăţătură în care a vorbit despre semnificaţiile acestei pericope evanghelice, dar şi despre importanţa sfinţirii unui sfânt lăcaş. „Biserica rânduieşte ca, în zi de sfinţire, creştinii să intre în sfântul altar pentru a conştientiza şi mai puternic că fac parte din preoţia împărătească. Apartenenţa omului la preoţia universală a lui Hristos se arată în legătura sa cu parohia de care el aparţine. Cu ocazia sfinţirii unei biserici, toţi manifestăm, într-o formă văzută, că suntem preoţii Dumnezeului Celui Preaînalt şi trecem cu toţii prin faţa sfintei mese, spunând că aceasta este izvorul vieţuirii noastre pe pământ“, a spus IPS Teofan. La sfârşitul Sfintei Liturghii, pr. protopop Lucian Leonte a mulţumit tuturor pentru prezenţă. Ctitorii au primit, din partea Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, distincţii de vrednicie. „Au fost vremuri când nu s-au construit biserici, dar acum este timpul bisericilor să înflorească. Iată, cu ajutorul credincioşilor râvnitori, s-a reconsolidat şi înfrumuseţat această biserică. Pe parcursul lucrărilor, PS Calinic Botoşăneanul m-a îndrumat de fiecare dată cu un cuvânt bun“, a amintit pr. protopop. IPS Teofan a apreciat lucrările pe care le-a coordonat pr. Lucian Leonte la Biserica „Sfântul Ilie“ şi i-a oferit o cruce sculptată în lemn. La rândul său, pr. protopop a oferit Mitropolitului Teofan şi PS Calinic Botoşăneanul câte o icoană şi o bederniţă.

Niciun comentariu: