joi, 13 octombrie 2011

Slujbe arhiereşti la Catedrala mitropolitană din Iaşi

Catedrala mitropolitană din Iaşi este înveşmântată de marţi dimineaţa în slujbe arhiereşti. Marţi seara, PS Calinic Botoşăneanul a slujit Privegherea în cinstea Sfântului Sfinţit Mucenic Policarp. Ieri-dimineaţă, PS Ioachim Băcăuanul a săvârşit Sfânta Liturghie.

Preasfinţitul Calinic Botoşăneanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, alături de un sobor de preoţi şi diaconi, a săvârşit marţi seara, la Catedrala mitropolitană din Iaşi, slujba Privegherii pentru Sfântul Sfinţit Policarp, episcopul Smirnei. Din soborul de preoţi a făcut parte pr. Vilie Doroşincă, protopop al Protopopiatului Iaşi 2. Răspunsurile la strană au fost date de Corul "Chivotul" al Catedralei mitropolitane din Iaşi. "Seara aceasta (n.r. marţi seara) ne-a reunit în rugăciune pe noi, preoţii, alături de PS Calinic Botoşăneanul, şi pe credincioşii din Catedrală sau care aşteaptă să se închine moaştelor Sfintei Parascheva. Slujba Vecerniei a fost continuată cu Utrenia, cinstindu-l pe Sfântul Policarp al Smirnei. În această priveghere e osteneală şi bucurie, ele fiind reunite de jertfă. Sacrificiul personal pe care fiecare dintre noi îl facem întru cinstirea unui sfânt, întotdeauna ne întoarce binecuvântare prin rugăciunile sfântului respectiv. Prin rugăciunile Sfântului Policarp, noi ne împărtăşim de bucuria lui Hristos revărsată prin harul său, ca răspuns la rugăciunile, la jertfele şi efortul nostru pe care îl facem prin această priveghere", a explicat pr. Mihai Mărgineanu de la parohia Toma Cozma din Iaşi.

"Am lăsat la racla Sfintei toate necazurile şi grijile vieţii"

Preasfinţitul Ioachim Băcăuanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului, a săvârşit ieri Sfânta Liturghie la Catedrala mitropolitană din Iaşi. Din soborul de preoţi şi diaconi au făcut parte şi pr. Toma Gradinaciuc, protopop al Protopopiatului Iaşi 1, dar şi preoţi din protopopiatele Iaşi 1 şi Iaşi 2, precum şi stareţi de la mănăstirile din Eparhia Iaşilor. Sfânta Liturghie a fost urmată de Acatistul Sfintei Cuvioase Parascheva.

Mii de pelerini şi-au îndreptat paşii către Catedrala mitropolitană din Iaşi pentru se ruga Ocrotitoarei Moldovei. "Am venit la Sfânta Parascheva cu mama şi cu tata ca să mă rog pentru sănătate", a spus Cristina, de 6 ani, din localitatea Cudalbi, judeţul Galaţi. "Pentru mine închinarea la sfintele moaşte a fost un moment deosebit ce nu se poate explica în cuvinte. Am simţit o mare uşurare în suflet. Am lăsat la racla Sfintei toate necazurile şi grijile vieţii", a mărturisit Maria Tudor din Constanţa. "Am venit la Iaşi pentru Sfânta Parascheva. Ea ne aduce bucurie în familie. De câte ori am venit, am avut ajutor şi linişte în casă, altfel nu am fi parcurs atâţia kilometri", a spus şi Teodora Popescu din localitatea Cosâmbeşti, judeţul Ialomiţa.

Astăzi, Biserica Ortodoxă din Moldova sărbătoreşte Aducerea moaştelor Sfântului Apostol Andrei la Iaşi.

Niciun comentariu: