luni, 27 aprilie 2009

Ieri, botoşănenii din Drislea s-au rugat împreună, la sfinţirea bisericii lor

Sute de credincioşi au participat ieri la slujba de sfinţire a Bisericii „Sf. Prooroc Ilie Tesviteanul“ din localitatea Drislea, Protopopiatul Botoşani, oficiată de PS Părinte Calinic Botoşăneanul, Episcop-Vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi. Piatra de temelie a sfântului lăcaş a fost pusă în anul 2001, iar lucrările au început în anul 2002, la iniţiativa şi prin contribuţia firmei „Victor Construct“ din Botoşani.

Programul liturgic a început cu slujba Aghezmei mici, urmată de slujba Utreniei şi a Acatistului. În jurul orei 8:30 a început slujba de sfinţire a bisericii, oficiată de PS Calinic Botoşăneanul, care a fost urmată de slujba Sfintei Liturghii. În acest timp, credincioşii din parohia Drislea, dar şi din satele din jur, au trecut prin sfântul altar şi s-au închinat în faţa sfintei mese. La slujbă a participat şi pr. Lucian Leonte, protopop al Protopopiatului Botoşani. „Sfinţirea Bisericii «Sf. Prooroc Ilie Tesviteanul» a fost un moment deosebit atât pentru mine, cât şi pentru credincioşii din parohia Drislea, care aşteptau demult o sfinţire de biserică în această zonă. Oamenii au stat la rând, răbdători, pentru a trece prin sfântul altar, iar în cadrul Sfintei Liturghii s-au bucurat de cuvântul de învăţătură rostit de PS Calinic Botoşăneanul“, a spus pr. paroh Toma Burdulea. La finalul Sfintei Liturghii, dl Victor Mihalache, directorul firmei „Victor Construct“ din Botoşani, şi dl Radu Mihalache, director-adjunct al aceleiaşi firme, au primit Crucea Moldavă din partea Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, iar alţi binefăcători au primit distincţii de vrednicie.

Ctitorul bisericii provine dintr-o familie cu 15 copii

Construcţia Bisericii cu hramul „Sfântul Prooroc Ilie Tesviteanul“ din satul Drislea, Protopopiatul Botoşani, a început în anul 2002 şi a fost susţinută de dl Victor Mihalache, directorul firmei „Victor Construct“ din Botoşani, şi de dl Radu Mihalache, director-adjunct al aceleiaşi firme. Ideea de a ridica acest sfânt lăcaş a aparţinut lui Victor Mihalache, iar locul a fost recomandat de pr. protopop Lucian Leonte, care ştia că biserica din parohia Drislea se află într-un stadiu avansat de degradare, iar reconsolidarea ei ar fi fost mult mai costisitoare. Astfel, în anul 2001, PS Părinte Calinic Botoşăneanul, însoţit de pr. protopop Lucian Leonte şi de cei doi reprezentanţi ai firmei „Victor Construct“ au pus piatra de temelie pentru viitoarea biserică. „Am lucrat o perioadă de timp la această biserică, după care ne-am împotmolit din cauza problemelor financiare. În ultimii trei ani am reuşit să o acoperim. Noi suntem o familie de creştini ortodocşi compusă din 15 fraţi, nouă fete şi şase băieţi. Fratele meu, Victor, care a dorit să ridice o biserică, s-a ocupat de partea financiară, alegând, la recomandarea pr. protopop Lucian Leonte, satul Drislea, iar eu m-am ocupat de toate etapele construcţiei“, a declarat dl Radu Mihalache, director-adjunct al firmei „Victor Construct“.

„Am simţit că Sfântul Ilie mijloceşte înaintea lui Dumnezeu pentru noi“

Arhitectura bisericii este în stil moldovenesc, la intrare are turn-clopotniţă, iar pe pronaos se află turla mare. Catapeteasma a fost lucrată de Sebastian Răcheru, din localitatea Oglinzi, judeţul Neamţ, şi de Ovidiu Ducă, din localitatea Vânători, judeţul Neamţ. „Am venit cu o modificare la biserică şi i-am dat un stil ştefanian, pentru că îmi plac foarte mult mănăstirile din Moldova. Am scos o şarpantă cu un cozoroc mai special, tipic mănăstiresc“, a menţionat dl Radu Mihalache. „Pictura de pe catapeteasmă este gata în proporţie de 70%. În luna decembrie a anului trecut au fost finalizate tencuielile interioare, urmând ca, după ce se usucă pereţii, să înceapă lucrările de pictură.“ „Faptul că Dumnezeu ne-a ajutat să ajungem ziua în care Biserica «Sf. Ilie» să fie sfinţită are o însemnătate foarte mare. Pentru noi, fiind foarte mulţi fraţi acasă, a fost mai dificil, dar am crescut cu frică de Dumnezeu. Biserica din satul Drislea reprezintă foarte mult pentru noi, întrucât Sf. Prooroc Ilie Tesviteanul este şi ocrotitorul firmei «Victor Construct», iar biserica din satul unde am copilărit este închinată tot Sfântului Ilie. Ne rugăm la Dumnezeu, dar, aşa cum ştim, noi, oamenii, simţim nevoia să ne alegem un sfânt care să ne protejeze. Am simţit că Sfântul Ilie mijloceşte înaintea lui Dumnezeu pentru noi. Sper să ne ajute Dumnezeu să finalizăm lucrările de pictură şi să montăm o centrală termică, astfel încât să nu se deterioreze pictura bisericii. De asemenea, am dori să facem o împrejmuire frumoasă şi iluminat exterior“, a mai completat Radu Mihalache.

Niciun comentariu: