luni, 14 octombrie 2013

Osteneala, darul pelerinilor oferit Cuvioasei Parascheva

Sărbătoarea Sfintei Parascheva adună în aceste zile la Iaşi zeci de mii de pelerini din ţară şi străinătate. Catedrala mitropolitană din Iaşi a răsunat de slujbele închinate lui Dumnezeu şi sfinţilor. Oamenii au avut prilejul să participe la două procesiuni cu moaştele Sfintei Parascheva, ale Sfântului Simeon şi cu icoana Maicii Domnului „Prodromiţa“. Această frumoasă sărbătoare este împodobită de numărul mare de oameni care aşteaptă la rând să se întâlnească din nou cu sfinţii bineplăcuţi lui Dumnezeu. 
 
De câteva zile, pelerinii vin cu multă credinţă la Iaşi pentru a o cinsti pe Sfânta Parascheva, cea mult folositoare. Chiar dacă au de aşteptat între 14 şi 20 de ore, oamenii au nădejde în rugăciunile Cuvioasei pe care sunt nerăbdători să o întâlnească atunci când vor trece prin dreptul sfintelor ei moaşte. Nuţi Ene a ajuns la Iaşi din capitala ţării pentru a săruta moaştele Sfintei Parascheva şi pentru a-şi lăsa la racla Cuvioasei durerile ce o apasă pe suflet. Cu ochii în lacrimi, s-a aşezat la rând, aşteptând din moment în moment să înainteze câţiva paşi. „Anul trecut a fost frig şi a plouat, dar acum timpul este prielnic. Mulţumim lui Dumnezeu pentru că am ajuns în cetatea Iaşului. Acum nădăjduim că rugăciunile Cuvioasei mă vor ajuta să ajung cu bine la sfintele moaşte“. Pavel Ştefanciuc, în vârstă de patru ani, se afla în noaptea de sâmbătă spre duminică la rândul de peste cinci kilometri. Copilul ne-a spus că a venit împreună cu părinţii să se închine Sfintei Parascheva şi să se roage pentru sănătatea lor. 

Momente înălţătoare prin cântarea la rândul Sfintei

Pe una din străzile cartierului Cantemir, am întâlnit un grup de credincioşi care au ales să rostească împreună, cu voce tare, rugăciunile de seară. Lenuţa Oniţ a venit din Satu Mare împreună cu preotul paroh şi cu alţi credincioşi la Sfânta Parascheva. Încă de când s-au aşezat la rând, oamenii au început să cânte pricesne închinate Mântuitorului Hristos, Maicii Domnului şi Sfintei Parascheva. Ei ne-au mărturisit că, prin intermediul cântării, trăiesc momente înălţătoare, care îi ajută să înainteze pe urcuşul către Cuvioasa. „Atunci când cântăm o priceasnă, o trăim din suflet. Este un dar pe care dorim să-L facem lui Dumnezeu, Care, prin rugăciunile Maicii Domnului şi ale Sfintei Parascheva, ne îngăduie şi ne izbăveşte de necazuri“, a explicat Lenuţa Oniţ, care a mai adăugat că a venit la Iaşi ca să se roage pentru copii şi nepoţi. 

„Am venit la Sfânta pentru sufletul meu“

Geta Pâjân ţine de 12 ore un buchet de flori pentru Sfânta Parascheva. A venit de la Botoşani pentru a-i mulţumi Cuvioasei pentru că a mijlocit prin rugăciunile ei înaintea Tronului Preasfintei Treimi: „Am adus acest buchet de flori pentru Sfânta Parascheva pentru că ne-a ajutat mereu. Deşi am multe ore de când aştept la rând, îmi este foarte bine. Mă gândesc mereu la momentul în care voi atinge moaştele Sfintei Parascheva“. Angela Tălpigă are 70 de ani şi stă în picioare de câteva ore bune: „Vin cu mult drag în fiecare an să mă închin la moaştele Sfintei Parascheva, indiferent de timpul de aşteptare. Am venit la Sfânta pentru sufletul meu şi ca să mă rog pentru copiii mei. Deşi merg mereu la biserică în localitatea Tuzla din judeţul Constanţa, locul de unde provin, am dorit să ajung din tot sufletul la Sfânta“. „Am o mare bucurie imensă pentru că am ajuns să mă închin la racla Sfintei Parascheva. M-am rugat pentru sănătatea familiei noastre, dar şi pentru pacea din lume“, a spus Luca Costin din Tecuci. „Am stat 14 ore la rând, însă a meritat. Deşi am probleme la picioare, Cuvioasa Parascheva m-a ajutat să ajung la cinstita ei raclă“, a declarat Antoneta Vârvescu din Tecuci. Bucuria de pe chipurile pelerinilor se poate vedea când trec prin dreptul sfintelor moaşte. Unii lăcrimează de bucurie, unii zâmbesc, iar alţii îşi ţin fruntea lipită vreme de câteva secunde de racla Cuvioasei. Până la anul când se vor întoarce din nou la Iaşi, pelerinii mai privesc încă o dată spre baldachinul celei mult folositoare. După ce mai spun  o scurtă rugăciune, mulţumesc încă o dată Sfintei pentru bogăţia de har pe care le-a oferit-o. (pagină reportaj)


Niciun comentariu: