marți, 13 septembrie 2011

Tabăra de creaţie „Licăr de lumină“ de la Durău, la final

La Centrul cultural-pastoral "Sfântul Daniil Sihastrul" - Durău s-a încheiat la sfârşitul săptămânii trecute seria taberelor de creaţie "Licăr de lumină". Derulate în cadrul proiectului "Alege şcoala!", taberele de la Durău, dar şi cele de la Buşteni, Tismana sau Miclăuşeni au reprezentat pentru 4.500 de copii prilejul de a se ruga, de a desfăşura activităţi de creaţie sau de a se juca într-un cadrul natural, cum este cel de la poalele muntelui Ceahlău. La Centrul cultural-pastoral "Sfântul Daniil Sihastrul" - Durău s-a încheiat la sfârşitul săptămânii trecute seria taberelor de creaţie "Licăr de lumină". Derulate în cadrul proiectului "Alege şcoala!", taberele de la Durău, dar şi cele de la Buşteni, Tismana sau Miclăuşeni au reprezentat pentru 4.500 de copii prilejul de a se ruga, de a desfăşura activităţi de creaţie sau de a se juca într-un cadrul natural, cum este cel de la poalele muntelui Ceahlău. Copiii din seria a XI-a a taberei de creaţie "Licăr de lumină" de la Centrul cultural-pastoral Durău au organizat serbarea pentru încheierea celor cinci zile petrecute împreună. Cei 175 de participanţi din zonele Sălaj, Jibou, Şimleu Silvaniei, Urziceni, Feteşti, Galaţi, Brăila şi Focşani au fost ultimii, din cei 1.950 de copii care au beneficiat de o tabără de creaţie creştină la Durău. Micii creştini ai parohiilor din care au provenit au creat, descoperindu-şi noi talente în cadrul atelierelor de pictură, creaţie şi literar-religios. Cei mai creativi dintre copii au primit premii din partea organizatorilor. Atelierele au fost coordonate de 14 asistenţi de tabără, care sunt absolvenţi sau masteranzi ai Secţiei Patrimoniu cultural, respectiv Artă sacră de la Facultatea de Teologie Ortodoxă "Dumitru Stăniloae" din Iaşi. "Sunt specialişti în creaţie artistică, care au fost aleşi de echipa managerială a proiectului "Alege şcoala!" printr-un concurs foarte riguros. Am avut o echipă extraordinară în acest an, toţi lucrând împreună pentru buna derulare a taberei, dar şi pentru depăşirea micilor probleme care au apărut. Responsabilitatea asistenţilor a fost aceea de a descoperi aptitudinile şi potenţialul acestor copii, de a-i face să conştientizeze că prin împletirea educaţiei cu credinţa în Dumnezeu vor avea şansa unui viitor strălucit", a spus prof. dr. Nicoleta Melniciuc-Puică, directorul taberei "Licăr de lumină" şi cadru didactic la Facultatea de Teologie Ortodoxă "Dumitru Stăniloae" din Iaşi. Copiii au fost aleşi din rândul celor care au participat la proiectul catehetic "Hristos împărtăşit copiilor" şi din rândul celor care prezintă risc social de a abandona şcoala. "Nădăjduim că cei aproape 2.000 de copii vor reţine mesajul proiectului de a avea credinţă în Dumnezeu şi de a alege şcoala pentru a avea un viitor mai bun. Ne-am străduit să le dăm încredere că pot avea un viitor strălucit dacă vor avea credinţă în Dumnezeu şi vor fi harnici. Pentru cei mai mulţi dintre copii a fost prima şi poate, nu se ştie niciodată, va rămâne ultima tabără din viaţa lor. Ne-am rugat, am creat, ne-am jucat, am râs şi am plâns cu ei, devenind un întreg, o familie mai numeroasă. Sensibili cum sunt, tinerii şi copiii ortodocşi din Maramureş, Ardeal, Moldova şi Muntenia au recepţionat foarte repede mesajul nostru de dragoste şi dăruire. Fiecare copil a reprezentat un univers complex unde noi am descoperit mereu câte ceva din marea dragoste şi iconomie a lui Dumnezeu", a adăugat prof. dr. Nicoleta Melniciuc-Puică.

Rugăciune în fiecare zi în paraclisul centrului

Fiecare sesiune de tabără a debutat cu Sfânta Liturghie săvârşită în paraclisul Centrului cultural-pastoral "Sfântul Daniil Sihastrul". Programul liturgic a mai cuprins rugăciunile de dimineaţă, de seară, la mese, dar şi acatiste, participarea la slujba Vecerniei sau la slujba Paraclisul Maicii Domnului (în perioada Postului Adormirii Maicii Domnului). "La fiecare Sfântă Liturghie, un număr mare de copii s-au împărtăşit cu Sfintele Taine şi au înfrumuseţat prin cântare şi rugăciune comuniunea noastră cu Dumnezeu. La atelierul religios-literar am promovat discuţii tematice, am organizat cateheze aplicate şi am cântat muzică bisericească, populară şi istorică. Copiii au participat şi la activităţi recreative, jocuri de orientare turistică şi de reconstituire de versete biblice, iar seara s-a vizionat un film religios, pe baza căruia s-au organizat dezbateri şi s-au adus explicaţii asupra unor elemente de credinţă noi sau neînţelese de copii. La buna desfăşurare a activităţilor s-au implicat protos. Hariton, Negrea, directorul Centrului cultural-pastoral Durău, stavrofora Raisia Lungu, stareţa Mănăstirii Durău şi obştea Mănăstirii Durău", a spus pr. Ştefan Zaharia, asistent în cadrul taberei.

"Am învăţat că trebuie să împărţim prietenia şi iubirea din sufletul nostru peste tot"

Copiii care au participat la ultima serie a taberei "Licăr de lumină" ne-au mărturisit câteva din impresiile celor cinci zile de tabără de la Durău. "Am învăţat foarte multe lucruri în această tabără: am pictat icoane, am făcut drumeţii şi ne-am rugat împreună. A fost o atmosferă frumoasă, în care ne-am simţit foarte bine", a declarat Mihai Toader din localitatea Măteşti, judeţul Buzău. "A fost o experienţă minunată de viaţă, unde am învăţat multe lucruri, dar cel mai important este că ne-a apropiat mai mult de Dumnezeu. Mi-au plăcut foarte mult peisajele de pe Muntele Ceahlău şi jocurile pe care le-am făcut împreună. Mulţumesc lui Dumnezeu, care ne-a binecuvântat din plin în această tabără, şi tuturor celor care s-au implicat în organizarea şi desfăşurarea ei", a mărturisit Daniel Budea din localitatea Deduleşti, judeţul Brăila. "În tabără am făcut compuneri, am cântat la biserică, am făcut lucruri frumoase pe care nu le ştiam înainte. Mi-am făcut mulţi prieteni în timpul călătoriilor pe munte, pentru mine fiind prima dată când vin într-o tabără. Am învăţat multe rugăciuni, am învăţat că trebuie să împărţim prietenia şi iubirea din sufletul nostru peste tot", a afirmat Cristina Rodica Iacob din localitatea Grindu, judeţul Ialomiţa.

De la Durau

Niciun comentariu: