joi, 15 septembrie 2011

Eveniment cultural în parohia Chintinici, Protopopiatul Roznov

În parohia Chintinici, Protopopiatul Roznov, va avea loc astăzi, de la ora 15:30, lansarea volumelor "Roznovul în mărturii documentare până la jumătatea secolului al XVIII-lea" şi "Ctitoriile familiei Rosetti la Roznov", de pr. Iulian-Mihail Vasile. După cum ne-a relatat pr. paroh Iulian-Mihail Vasile, cele două apariţii au apărut cu binecuvântarea Înalt Preasfinţitului Teofan, Arhiepiscopul Iaşilor şi Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei. "Cărţile care vor fi lansate constituie de fapt o juxtapunere a vieţii spirituale şi a istoriei oraşului Roznov. Odată cu venirea mea ca tânăr preot paroh în satul Chintinici, în anul 2000, m-am legat sufleteşte de aceste meleaguri pe care le cunoşteam mai mult din povestiri. Aici am legat numeroase prietenii cu oamenii locului şi am reuşit împreună cu ei să zidesc o nouă biserică. Pasiunea mea pentru istoria şi toponimia locului, cultura şi spiritualitatea comunităţii s-a materializat în slova celor două cărţi", a declarat pr. paroh Iulian-Mihail Vasile. La eveniment sunt invitaţi să participe reprezentanţi ai Centrului eparhial Iaşi, ai Direcţiei pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional a judeţului Neamţ, ai Institutului de Istorie "A. D. Xenopol" din Iaşi, ai autorităţilor locale şi judeţene.

Niciun comentariu: