vineri, 16 octombrie 2015

Sărbătoarea Sfintei Parascheva, „un indiciu al unităţii Ortodoxiei“

Hramul Sfintei Parascheva din acest an a fost împodobit de o coroană de arhierei, atât din ţară, cât şi din afara graniţelor. Preasfinţitul Părinte Nicolae de Apollonia, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Tiranei (Albania), a mărturisit că poporul albanez „are o mare evlavie la sfinţi şi de aceea doreşte să fie mereu în contact cu aceştia“. „Albania a avut binecuvântarea ca să primească cuvântul lui Dumnezeu de la Sfântul Apostol Pavel. Astfel, încă din secolul I, Albania are proprii ei sfinţi. Sfânta Parascheva se bucură de o cinstire locală, astfel că atunci când am fost invitat la această sărbătoare, a fost un prilej de a afla mai multe despre cinstirea ei. În urmă cu trei ani, am primit o icoană foarte frumoasă, pe care am aşezat-o la intrarea în mănăstirea unde locuiesc. De fiecare dată când plecam sau veneam în mănăstire, vedeam această icoană. Acum, înainte de a veni spre Iaşi, m-am uitat mai atent şi am văzut că este icoana Sfintei Parascheva. Atunci mi-am dat seama că prezenţa mea la Iaşi este o minune a Sfintei. Îmi exprim recunoştinţa faţă de invitaţia pe care mi-a făcut-o Înaltpreasfinţitul Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei. Sărbătoarea Sfintei Parascheva reprezintă un indiciu al unităţii Ortodoxiei din întreaga lume. Toţi cei prezenţi la acest eveniment deosebit de important sunt o mică parte din întreaga Ortodoxie. Bucuria trăită la Catedrala Mitropolitană din Iaşi este a întregii Ortodoxii“, a spus Preasfinţitul Părinte Nicolae.

Niciun comentariu: