La
Hotel Moldova din Iaşi a avut loc ieri o întâlnire dedicată rolului
centrelor de zi în prevenirea abandonului şcolar a copiilor din familii
defavorizate. Au participat asistenţi sociali, profesori şi
reprezentanţi ai instituţiilor implicate în derularea evenimentului.
Workshopul „Rolul centrelor de zi în integrarea socială şi prevenirea abandonului şcolar a copiilor din familii defavorizate“ a fost organizat de Federaţia Filantropia, în parteneriat cu Fundaţia „Solidaritate şi Speranţă“ a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei şi cu Sucursala Teritorială Iaşi a Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali din România. A fost dezbătut rolul centrelor de zi în integrarea socială şi modul în care se poate realiza prevenirea abandonului şcolar în rândul copiilor proveniţi din mediile defavorizate. De asemenea, s-a vorbit despre rolul coordonatorului de centru şi serviciile care se oferă în cadrul acestor centre de zi. „Am aflat de la coordonatorii centrelor problemele pe care le întâmpină la nivel local din cauza legislaţiei şi a lipsei finanţărilor. Cele 19 eparhii care fac parte din Federaţia Filantropia au centre de zi pentru grupuri defavorizate, printre care se numără şi copiii. În ultima perioadă s-a observat o creştere a numărului beneficiarilor pe centrele de zi. Motivele ar fi următoarele: migraţia forţei de muncă, copii rămaşi în grija rudelor s.a.“, a spus Monica Secoşan, coordonator dezvoltare organizaţională în cadrul proiectului „Împreună pentru servicii sociale mai bune - Construirea capacităţii organizaţionale a unei reţele naţionale de ONG-uri creştine“. După cum ne-a relatat dr. Magdalena-Roxana Necula, preşedintele Structurii Teritoriale Iaşi a Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, în urma derulării workshopului a reieşit faptul că există tot mai multe cazuri în care se constată dezinters din partea părinţilor în ceea ce priveşte activitatea şcolară a propriilor copii. „Se impune elaborarea unui plan de acţiune omogen la nivel naţional care să încurajeze participarea copiilor şi adolescenţilor la activităţile şcolare şi prin care să se reducă rata abandonului şcolar. De asemenea, a fost propusă corelarea informaţiilor prin crearea unei baze de date pentru ca, în urma elaborării acestui plan de intervenţie, să se elimine acordarea de servicii simultane şi pentru aceeaşi problemă de către mai multe instituţii publice guvernamentale şi neguvernamentale. Comunitatea în care acţionează asistenţii sociali nu deţine suficiente informaţii şi nici corecte referitoare la specificul muncii asistentului social, rolul acestuia nefiind înţeles“, a rezumat dr. Magdalena-Roxana Necula.
Workshopul „Rolul centrelor de zi în integrarea socială şi prevenirea abandonului şcolar a copiilor din familii defavorizate“ a fost organizat de Federaţia Filantropia, în parteneriat cu Fundaţia „Solidaritate şi Speranţă“ a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei şi cu Sucursala Teritorială Iaşi a Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali din România. A fost dezbătut rolul centrelor de zi în integrarea socială şi modul în care se poate realiza prevenirea abandonului şcolar în rândul copiilor proveniţi din mediile defavorizate. De asemenea, s-a vorbit despre rolul coordonatorului de centru şi serviciile care se oferă în cadrul acestor centre de zi. „Am aflat de la coordonatorii centrelor problemele pe care le întâmpină la nivel local din cauza legislaţiei şi a lipsei finanţărilor. Cele 19 eparhii care fac parte din Federaţia Filantropia au centre de zi pentru grupuri defavorizate, printre care se numără şi copiii. În ultima perioadă s-a observat o creştere a numărului beneficiarilor pe centrele de zi. Motivele ar fi următoarele: migraţia forţei de muncă, copii rămaşi în grija rudelor s.a.“, a spus Monica Secoşan, coordonator dezvoltare organizaţională în cadrul proiectului „Împreună pentru servicii sociale mai bune - Construirea capacităţii organizaţionale a unei reţele naţionale de ONG-uri creştine“. După cum ne-a relatat dr. Magdalena-Roxana Necula, preşedintele Structurii Teritoriale Iaşi a Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, în urma derulării workshopului a reieşit faptul că există tot mai multe cazuri în care se constată dezinters din partea părinţilor în ceea ce priveşte activitatea şcolară a propriilor copii. „Se impune elaborarea unui plan de acţiune omogen la nivel naţional care să încurajeze participarea copiilor şi adolescenţilor la activităţile şcolare şi prin care să se reducă rata abandonului şcolar. De asemenea, a fost propusă corelarea informaţiilor prin crearea unei baze de date pentru ca, în urma elaborării acestui plan de intervenţie, să se elimine acordarea de servicii simultane şi pentru aceeaşi problemă de către mai multe instituţii publice guvernamentale şi neguvernamentale. Comunitatea în care acţionează asistenţii sociali nu deţine suficiente informaţii şi nici corecte referitoare la specificul muncii asistentului social, rolul acestuia nefiind înţeles“, a rezumat dr. Magdalena-Roxana Necula.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu