Facultatea de Arte Vizuale şi Design a Universităţii „George Enescu“ din Iaşi a organizat marţi, 27 mai 2014, lansarea a trei volume. Prima carte, „Mesajul eshatologic al spaţiului liturgic creştin“, aparţine părintelui dr. Gabriel Herea, parohul Parohiei Pătrăuţi, Protopopiatul Suceava 1, judeţul Suceava, iar cel de-al doilea volum lansat, „Reprezentarea vizuală a sacrului“, este semnat de Adrian Stoleriu, asistent universitar doctor în cadrul Facultăţii de Arte Vizuale şi Design a Universităţii „George Enescu“ din Iaşi. A treia carte despre care s-a vorbit în cadrul manifesării, „Arta antichităţii târzii pe teritoriul României“, o are ca autoare pe Ioana-Iulia Olaru, lector universitar doctor în cadrul Facultăţii de Arte Vizuale şi Design a Universităţii „George Enescu“ din Iaşi. Pr. prof. univ. dr. Gheorghe Popa, prorectorul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“ (UAIC) din Iaşi, a făcut referire la consistenta lucrare a părintelui dr. Gabriel Herea, publicată la Editura „Karl A. Romstorfer“ a Muzeului Bucovinei din Suceava. „Această lucrare vine să confirme vocaţia spre sinteza sufletului nostru românesc. În pictura şi structura arhitectonică a bisericilor edificate în sec. XV-XVI se găsesc interferenţe între stilul gotic şi cel bizantin. Modul în care ne-au fost reprezentate iconografic anumite scene ne arată sensibilitatea şi capacitatea de sinteză culturală a celor care au realizat aceste picturi şi biserici. Stilul gotic şi cel bizantin din perspectivă teologică exprimă comuniunea dintre verticalitatea şi aspiraţia noastră spre Dumnezeu, spre bine, frumos şi adevăr. Colaborarea dintre etic şi spiritual este foarte necesară astăzi, când apar foarte multe tendinţe, care sunt prea fragmentate“, a spus pr. prof. univ. dr. Gheorghe Popa. Lect. dr. Puiu Ioniţă, de la Facultatea de Litere a Universităţii „Al. I. Cuza“ din Iaşi, a vorbit în continuare despre cartea „Reprezentarea vizuală a sacrului“, ce reprezintă sacrul, ca o expresie specifică a experienţei religioase. „În primele capitole, autorul a încercat să expliciteze conceptele, venind uneori cu opinii personale pertinente. Astfel, s-a văzut o poziţie personală. Trecând prin legătura dintre artă şi sacru, se ajunge la formula «artă sacră». Arta religioasă poate folosi un subiect religios, însă nu este neapărat artă sacră. «Arta sacră este sfântă», după cum se exprimă autorul la un moment dat, «în care se revelează divinitatea». Artistul, nu prin proprie voinţă, ci prin har divin face ceea ce face, cum spune Platon. În măsura în care artistul are conştiinţa că este un mediator, un instrument între oameni şi Dumnezeu, arta lui capătă un caracter sacru. Sperăm că această carte este o invitaţie pentru cei care o vor citi să ne întoarcem la spiritualitate şi să ne reconsiderăm poziţia faţă de sacru“, a spus lect. dr. Puiu Ioniţă.
joi, 29 mai 2014
Lansări de carte la Muzeul Unirii
La Muzeul Unirii din Iaşi a avut loc marţi, 27 mai 2014, lansarea
cărţilor: „Mesajul eshatologic al spaţiului liturgic creştin“,
„Reprezentarea vizuală a sacrului“ şi „Arta antichităţii târzii pe
teritoriul României“. La acest eveniment au participat preoţi, profesori
şi numeroase personalităţi ale culturii din Moldova.
Facultatea de Arte Vizuale şi Design a Universităţii „George Enescu“ din Iaşi a organizat marţi, 27 mai 2014, lansarea a trei volume. Prima carte, „Mesajul eshatologic al spaţiului liturgic creştin“, aparţine părintelui dr. Gabriel Herea, parohul Parohiei Pătrăuţi, Protopopiatul Suceava 1, judeţul Suceava, iar cel de-al doilea volum lansat, „Reprezentarea vizuală a sacrului“, este semnat de Adrian Stoleriu, asistent universitar doctor în cadrul Facultăţii de Arte Vizuale şi Design a Universităţii „George Enescu“ din Iaşi. A treia carte despre care s-a vorbit în cadrul manifesării, „Arta antichităţii târzii pe teritoriul României“, o are ca autoare pe Ioana-Iulia Olaru, lector universitar doctor în cadrul Facultăţii de Arte Vizuale şi Design a Universităţii „George Enescu“ din Iaşi. Pr. prof. univ. dr. Gheorghe Popa, prorectorul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“ (UAIC) din Iaşi, a făcut referire la consistenta lucrare a părintelui dr. Gabriel Herea, publicată la Editura „Karl A. Romstorfer“ a Muzeului Bucovinei din Suceava. „Această lucrare vine să confirme vocaţia spre sinteza sufletului nostru românesc. În pictura şi structura arhitectonică a bisericilor edificate în sec. XV-XVI se găsesc interferenţe între stilul gotic şi cel bizantin. Modul în care ne-au fost reprezentate iconografic anumite scene ne arată sensibilitatea şi capacitatea de sinteză culturală a celor care au realizat aceste picturi şi biserici. Stilul gotic şi cel bizantin din perspectivă teologică exprimă comuniunea dintre verticalitatea şi aspiraţia noastră spre Dumnezeu, spre bine, frumos şi adevăr. Colaborarea dintre etic şi spiritual este foarte necesară astăzi, când apar foarte multe tendinţe, care sunt prea fragmentate“, a spus pr. prof. univ. dr. Gheorghe Popa. Lect. dr. Puiu Ioniţă, de la Facultatea de Litere a Universităţii „Al. I. Cuza“ din Iaşi, a vorbit în continuare despre cartea „Reprezentarea vizuală a sacrului“, ce reprezintă sacrul, ca o expresie specifică a experienţei religioase. „În primele capitole, autorul a încercat să expliciteze conceptele, venind uneori cu opinii personale pertinente. Astfel, s-a văzut o poziţie personală. Trecând prin legătura dintre artă şi sacru, se ajunge la formula «artă sacră». Arta religioasă poate folosi un subiect religios, însă nu este neapărat artă sacră. «Arta sacră este sfântă», după cum se exprimă autorul la un moment dat, «în care se revelează divinitatea». Artistul, nu prin proprie voinţă, ci prin har divin face ceea ce face, cum spune Platon. În măsura în care artistul are conştiinţa că este un mediator, un instrument între oameni şi Dumnezeu, arta lui capătă un caracter sacru. Sperăm că această carte este o invitaţie pentru cei care o vor citi să ne întoarcem la spiritualitate şi să ne reconsiderăm poziţia faţă de sacru“, a spus lect. dr. Puiu Ioniţă.
Facultatea de Arte Vizuale şi Design a Universităţii „George Enescu“ din Iaşi a organizat marţi, 27 mai 2014, lansarea a trei volume. Prima carte, „Mesajul eshatologic al spaţiului liturgic creştin“, aparţine părintelui dr. Gabriel Herea, parohul Parohiei Pătrăuţi, Protopopiatul Suceava 1, judeţul Suceava, iar cel de-al doilea volum lansat, „Reprezentarea vizuală a sacrului“, este semnat de Adrian Stoleriu, asistent universitar doctor în cadrul Facultăţii de Arte Vizuale şi Design a Universităţii „George Enescu“ din Iaşi. A treia carte despre care s-a vorbit în cadrul manifesării, „Arta antichităţii târzii pe teritoriul României“, o are ca autoare pe Ioana-Iulia Olaru, lector universitar doctor în cadrul Facultăţii de Arte Vizuale şi Design a Universităţii „George Enescu“ din Iaşi. Pr. prof. univ. dr. Gheorghe Popa, prorectorul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“ (UAIC) din Iaşi, a făcut referire la consistenta lucrare a părintelui dr. Gabriel Herea, publicată la Editura „Karl A. Romstorfer“ a Muzeului Bucovinei din Suceava. „Această lucrare vine să confirme vocaţia spre sinteza sufletului nostru românesc. În pictura şi structura arhitectonică a bisericilor edificate în sec. XV-XVI se găsesc interferenţe între stilul gotic şi cel bizantin. Modul în care ne-au fost reprezentate iconografic anumite scene ne arată sensibilitatea şi capacitatea de sinteză culturală a celor care au realizat aceste picturi şi biserici. Stilul gotic şi cel bizantin din perspectivă teologică exprimă comuniunea dintre verticalitatea şi aspiraţia noastră spre Dumnezeu, spre bine, frumos şi adevăr. Colaborarea dintre etic şi spiritual este foarte necesară astăzi, când apar foarte multe tendinţe, care sunt prea fragmentate“, a spus pr. prof. univ. dr. Gheorghe Popa. Lect. dr. Puiu Ioniţă, de la Facultatea de Litere a Universităţii „Al. I. Cuza“ din Iaşi, a vorbit în continuare despre cartea „Reprezentarea vizuală a sacrului“, ce reprezintă sacrul, ca o expresie specifică a experienţei religioase. „În primele capitole, autorul a încercat să expliciteze conceptele, venind uneori cu opinii personale pertinente. Astfel, s-a văzut o poziţie personală. Trecând prin legătura dintre artă şi sacru, se ajunge la formula «artă sacră». Arta religioasă poate folosi un subiect religios, însă nu este neapărat artă sacră. «Arta sacră este sfântă», după cum se exprimă autorul la un moment dat, «în care se revelează divinitatea». Artistul, nu prin proprie voinţă, ci prin har divin face ceea ce face, cum spune Platon. În măsura în care artistul are conştiinţa că este un mediator, un instrument între oameni şi Dumnezeu, arta lui capătă un caracter sacru. Sperăm că această carte este o invitaţie pentru cei care o vor citi să ne întoarcem la spiritualitate şi să ne reconsiderăm poziţia faţă de sacru“, a spus lect. dr. Puiu Ioniţă.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu